Om onze sollicitanten te laten merken dat wij hun sollicitatie zeer waarderen, krijgt elke sollicitant, aangenomen of afgewezen, een Timing Travel Kit. Lees de hele case van Timing die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.
Case Timing
Omschrijving van de case
People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.
Als gevolg van de vergrijzing en de ontgroening koerst Timing af op een permanente krapte op de arbeidsmarkt. De sollicitatieprocedure is van doorslaggevend belang voor de sollicitant om voor een werkgever te kiezen. Deze keuze wordt mede gebaseerd op niet rationele aspecten, zoals een eerste indruk van de organisatie tijdens de sollicitatieprocedure. Timing vindt de sollicitatiebeleving erg belangrijk en heeft daarom naar alle touch points in haar Candidate Experience gekeken. Wij zijn een leuke werkgever, waar de werknemers centraal staan. Ons motto: lekker werken, lekker leven. Wij willen dit gevoel en onze cultuurwaarden overbrengen op onze sollicitanten, zodat zij een goed gevoel krijgen bij Timing als werkgever.
Sollicitanten komen vanuit het hele land op tweede gesprek op ons hoofdkantoor in Apeldoorn. Sommigen moeten hiervoor ver reizen. Om hun te bedanken voor hun tijd en te laten merken dat wij hun sollicitatie zeer waarderen, krijgt elke sollicitant, aangenomen of afgewezen, een Timing Travel Kit mee voor de terugreis. De kit bestaat uit een flesje water, een zakje nootjes, een notitieboekje en een pen. De sollicitant kan tevens een coffee on the go toevoegen vanuit onze koffiecorner.
Wat was de impact van de case?
Timing meet haar sollicitatiebeleving door middel van een enquête. De response rate is hoog met 50%. Gekeken naar het tweede gesprek op ons hoofdkantoor scoort Timing een 9. Mede door dit initiatief kunnen wij dit realiseren. De sollicitant vertrekt altijd met een glimlach, omdat de Timing Travel Kit op het einde wordt gegeven en onverwacht is.
Hieronder een reactie van 1 van onze sollicitanten:
Als afsluiting van het sollicitatiegesprek, kreeg ik met enthousiasme de Timing Travel Kit overhandigd van HR. Wat een aangename verrassing! Het gaf mij een gevoel van welkom en het vertrouwen dat Timing een werkgever is die voor je zorgt. Waarbij naast het behalen van doelen en resultaten de mens centraal staat. Als zo met klanten en medewerkers wordt omgegaan, kom ik graag bij Timing werken.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Een vernieuwend idee van iets kleins wat je kunt doen om de sollicitatiebeleving te vergroten, een glimlach te creëren en een goed gevoel achter te laten bij de sollicitant.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
• Gehele HR team voor het meedenken over de inhoud
Leveranciers
• Pinkcube
• Emotion
• Biteswelove
• Lulof
• Deli XL
Ook kans maken op een Werf& Award?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.