Gem. leestijd 2 min  272x gelezen

TheRecruitBoosters verlegt terrein nu ook naar executive search

TheRecruitBoosters helpt organisaties nu ook om vacatures op directieniveau te vullen. Met deze zogeheten Executive Search wil de Amsterdamse start-up laten zien dat ook voor hogere functies LinkedIn een uitstekend kanaal kan zijn.

TheRecruitBoosters verlegt terrein nu ook naar executive search

Dat het lastig is voor bedrijven om personeel te vinden, blijkt wel uit cijfers van het CBS. Zo waren er eind 2021 veel meer vacatures dan werklozen. Zelf een senior manager vinden, zoals een CEO, CFO of CIO, lijkt om deze reden bijna onmogelijk. In de ‘war for talent’ zoeken veel werkgevers in het buitenland naar kandidaten, maar Nederland is niet het enige land dat trekt aan arbeidskrachten uit het buitenland. Om bedrijven te helpen deze uitdaging het hoofd te bieden, verlegt de Amsterdamse start-up TheRecruitBoosters zijn diensten nu ook richting executive search.

In executive search ligt de nadruk op de opbouw van een relatie met de potentiële kandidaat.

Vacatures voor junior functies worden vaak vervuld door werkzoekenden of mensen die een nieuwe uitdaging zoeken. Voor het meer senior management geldt echter dat zij zelden actief op zoek zijn naar een baan. Dat is waar executive search om de hoek komt kijken. Hiervoor benader je de meest geschikte kandidaat voor een directiefunctie op een zeer persoonlijke manier. De nadruk ligt hier op de opbouw van een relatie met de potentiële kandidaat. De focus ligt hierbij op het ‘grijze gebied’ van de markt. Oftewel: mensen die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe rol, maar wel een nieuwe stap overwegen als een mooie kans voorbijkomt.

Die ene topkandidaat

‘In de markt voor executive search kregen we vaak als feedback dat onze manier van werken niet specifiek genoeg was’, aldus Luc van Poll, CEO en oprichter van TheRecruitBoosters. ‘Dit maakte het lastig om in een steeds kleiner wordende pool mensen net die ene topkandidaat te vinden. Voordat we onze diensten op deze markt hadden afgestemd, hadden dit soort mensen ook gelijk gehad. Maar we hebben nu met onze software de doelgroep veel gerichter en specifieker kunnen maken. Zo merken we dus nu dat onze dienst juist heel goed past bij executive search.’

TheRecruitBoosters telt inmiddels ruim 60 klanten.

TheRecruitBoosters telt inmiddels ruim 60 klanten. Die zijn actief in allerlei sectoren, variërend van de bouw-, IT- en financiële sector tot de zakelijke dienstverlening, detachering en handel. Door de sourcingtechnieken continu aan te passen kan TheRecruitBoosters het aantal geschikte kandidaten voor sommige lastig te vervullen functies met 20 tot 40 procent verhogen. Dankzij de verzamelde data heeft het bedrijf ook inzicht in wat goed werkt om professionals te benaderen via LinkedIn. In combinatie met de specifieke kennis van executive search-partijen zorgt dit ervoor dat klanten van TheRecruitBoosters vaker in gesprek komen met een geschikte kandidaat op directieniveau, aldus Van Poll.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners