Deepdive Training Sourcing

Dit programma is bedoeld voor recruiters en searchers die al ervaring hebben met searchen in bijvoorbeeld LinkedIn.

Onderwerpen:
• Social Searching:
– Facebook
– Google+
– Linkedin
– Maar ook diverse andere platformen.
• Hoe achterhaal je contactgegevens (email en telefoonnummers) van talenten?
• Sourcen buiten de gebaande paden om.
• Hoe zorg je voor een hogere conversie op je berichten (whatsapp/SMS/mail)?
• Tools, tools, tools en extensies

Tarief: Per deelnemer (minimaal 6 deelnemers, maximaal 10) € 450,-

Training Sourcing Basics

Het programma is bedoeld voor recruiters die zich verder willen verdiepen in de mogelijkheden van sourcen naar talenten.

Onderwerpen:
• Hoe bouw je een sourcing strategie?
• Waar vind je de talenten, concurrenten van je opdrachtgever & communities?
• Social searching:
– LinkedIn
– Facebook
– Google+
• Gebruik van OTYS LinkedIn extensie
• Hoe schrijf je effectieve Inmails of emails
• Tools en extensies (basis)

Tarief: Per deelnemer (min 6 deelnemers) € 250,-
Datum: 7 september 2017

Tijd: 9.00-12.30

Seminar ‘Google for Jobs’

Google heeft een nieuwe dienst aangekondigd, Google for Jobs! In Amerika staat deze functionaliteit al live en andere landen volgen snel. Deze nieuwe functionaliteit heeft waarschijnlijk grote impact op de online recruitmentmarkt, maar wat betekent dit voor jou en waar moet je rekening mee houden in jouw recruitmentstrategiekeuzes?
Tijdens het seminar op donderdag 7 september leggen we uit wat Google for Jobs is, welke impact dit heeft en hoe je jouw organisatie kunt voorbereiden op deze nieuwe functionaliteit.
Inschrijven kan al via onze website!

Seminar: Succesvol werven van IT’ers anno 2017

Al jaren zijn ICT’ers één van moeilijkst te werven doelgroepen in Nederland. Toch lukt het velen wel. Wat doen zij beter en anders, dan werkgevers die ‘achter het net vissen’? en hoe ontwikkelt de markt zich de komende jaren door. Wie zijn schaars en wie worden nog schaarser?

Tijdens dit speciale seminar gaan we in de arbeidsmarktfeiten, trends en ontwikkelingen speciaal als het gaat om het werven van ICT’ers. Daarnaast bespreken we enkele best practices en gaan we in op verschillende wervingsvormen. Onderwerpen zijn:

– De IT Labour Market Survey 2017
– Het bereiken en bewegen van ICT’ers
– Best practices
– Trends & ontwikkelingen
– En hoe te werven als er veel schaarste is

Workshop SEO

Workshop Zoekmachine Optimalisatie
In deze praktische workshop leert u alles wat u nodig heeft om aan de slag te gaan met SEO (zoekmachine optimalisatie).

SEO
Uw website hoog in Google en vacatures die goed vindbaar zijn. Dat is wat u wilt. Daarom gaat u in deze workshop, na een korte inleiding over het principe van SEO, direct aan de slag met het beter vindbaar maken van uw website en vacatures. We laten u zien wat u moet doen om Google te helpen om uw website beter te ‘begrijpen’ en passen het direct toe in het CMS. Na deze workshop:

– weet u welke plekken op uw website u moet optimaliseren om Google te helpen.
– kunt u het OTYS CMS gebruiken om SEO toe te passen op zowel uw pagina’s als vacatures.
– weet u wat belangrijke valkuilen zijn (we trappen er allemaal in).
– heeft u alle informatie, nuttige tools en een handig spiekbriefje om uw SEO goed op te zetten en te onderhouden.

Kosten
€ 250, – (excl. BTW) p.p.

Locatie
Landjuweel 52, Veenendaal

Startdatum
28-09-2017 / 13:30 – 17:30

Werven van starters en jong talent

De vraag naar starters (mbo, hbo en wo) op de arbeidsmarkt is vele malen groter dan het aanbod. Daarbij zijn ook de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd. Het vraagt nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.

Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!

Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Dat is lastig omdat starters zich op een andere manier laat vinden, verleiden en binden dan ‘oudere’ generaties. Maar om nu meteen te stellen dat alles anders moet, gaat ook weer veel te ver. Aanpassingen op details in het werven, maar ook in het beleid van de organisatie maakt het verschil in het werven en behouden van deze talentvolle groep. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maakt u het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.

Tijdens dit seminar wordt u geïnspireerd en leert u (o.a. van de doelgroep):

  • Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
  • Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
  • CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
  • De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
  • Unieke cijfers en feiten

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent. Ontdek in 1 dag alle ins & outs over employer branding. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Duurzame voorsprong creëren op de arbeidsmarkt?

In de krapper wordende arbeidsmarkt maakt een sterk werkgeversmerk het verschil. Maar hoe bouw je anno 2023 succesvol aan jouw employer brand? Hoe kom je tot een authentieke en onderscheidende werkgeverspositionering? En hoe zorg je ervoor dat jouw hele organisatie het werkgeversmerk leeft? In deze masterclass neemt Marcel van der Quast jou mee in de wereld van employer branding. Aan de hand van de theorie van Het Nieuwe Employer Brand, praktijkvoorbeelden van grote en kleine organisaties en kleine opdrachten leer je niet alleen alles over employer branding, maar ga je er ook actief mee aan de slag.

Je leert het belang van authenticiteit door van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken.  Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag. Ook ontdek je hoe je tot een onderscheidende werkgeverspositionering komt. Afsluitend krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Gratis Lunchsessie voor Leidinggevenden en HR-professionals

Duurzame inzetbaarheid, Strategische Personeelsplanning, verandermanagement en HR-Analytics. Inmiddels veelvuldig gebruikte terminologie binnen het HR vak, maar ook termen die voor veel organisaties nog in de kinderschoenen staan.

Ondertussen wordt van medewerkers wordt verwacht dat zij regie nemen op hun eigen loopbaan en werken aan duurzame inzetbaarheid, maar in de praktijk blijkt dat zij dat slechts minimaal doen. Het ontbreekt vaak aan urgentiebesef, terwijl de noodzaak voor veel medewerkers juist heel hoog is. Daarin speelt de rol van de leidinggevende een heel belangrijke rol door voldoende urgentie, veiligheid en perspectief te bieden voor talentontwikkeling.

Maar voordat we daadwerkelijk mensen in beweging kunnen brengen is het belangrijk om je als management af te vragen: in hoeverre heb je zicht op de kwetsbaarheid of kansrijkheid van je medewerkers? Hoe zorg je dat je in de toekomst nog voldoende en de juiste kwaliteiten en talenten in huis hebt en behoudt? Wie zou je wanneer in welke richting willen laten ontwikkelen (door- of uitstromen), en wat vraagt dit van een leidinggevende en/of HR?

Op 13 juli organiseren we een lunchsessie in Rotterdam, als proeverij voor onze summercourse in nauwe samenspraak met Leeuwendaal en de Academie voor Arbeidsmarktcommunicate. Specifiek gericht op HR-professionals en leidinggevenden van profit en non-profit organisaties met minimaal 100 medewerkers, die invulling willen geven aan hun arbeidsmarktgedreven personeelsbeleid.

Praktische informatie

Tijd & Locatie: Alle lunchsessies vinden plaats van 12.00 uur tot 14.00 uur op ons kantoor in de Rotterdam Science Tower (Marconistraat 16, 10e verdieping, Rotterdam). Parkeren is gratis. Tevens goed bereikbaar met het OV via metrostation Marconiplein.
Doelgroep: Deze sessie is expliciet bedoeld voor HR-professionals (HR Managers, HR-adviseurs) en leidinggevenden.
Aantal deelnemers: Om de lunchsessies goed interactief te houden, beperken wij het aantal deelnemers tot circa 16 personen.
Deelname is gratis, maar er wordt natuurlijk op uw komst gerekend. Bij afmelding minder dan een week voorafgaand zullen we € 100,- factureren t.b.v. de Laurenskerk in Rotterdam.
Wij zorgen dat de koffie, thee, sap en broodjes voor u klaar staan en maken er graag samen met u een inspirerende kennisdeelsessie van.

Meld u nu aan:

Om u aan te melden stuurt u gewoon even een mail met uw naam, organisatie, mailadres en telefoonnummer naar Maaike Kooter via maaike@intelligence-group.nl

Let op: er is een maximum aantal deelnemers van 16 per lunchsessie.

Webinar Zo selecteer je een recruitmentsysteem

In dit gratis webinar krijg je 10 concrete tips die helpen bij het maken van een keuze voor een recruitmentsysteem. Met cijfers, trends, voorbeelden en verwijzingen naar handige tools die helpen bij de keuze van een recruitmentsysteem. Want met meer dan 25 leveranciers met een kantoor in Nederland en België wil je niet het recruitmentsysteem mislopen dat het beste bij jouw organisatie past.

Seminar: Arbeidsmarkttrends in finance

Financials aantrekken was al niet makkelijk, maar in de huidige arbeidsmarkt wordt dat alleen maar lastiger. Schaarste neemt toe, wervingstechnieken veranderen, talent is steeds lastiger te verleiden en de arbeidsmarktconcurrentie neemt toe.

Tijdens dit speciale seminar van Intelligence Group en Finance.nl gaan we in op de arbeidsmarkttrends en ontwikkelingen (bij het werven) van finance professionals en zoomen we in op recruitment- en wervingstrends speciaal voor de doelgroep, zoals:

– Hoe bereik en beweeg je financials?
– Welke recruitmenttech trends zijn relevant?
– Hoe gebruik je data om beter te werven?
– Best practices?

Bezoek nu de website van Intelligence Group voor het programma, nadere informatie en inschrijving.

Opfriscursus Recruitment

Bent u net begonnen als recruiter, er een tijdje tussenuit geweest of wilt u uw kennis van het recruitmentproces weer even opfrissen? Dan is de OTYS Stoomcursus Recruitment iets wat u niet kunt missen!

In twee intensieve dagen leert u in theorie én praktijk alle stappen van het aangaan van een gesprek met de opdrachtgever tot aan het selecteren van de juiste kandidaat. Samen met medecursisten en acteurs worden situaties nagespeeld en krijgt u handige tips mee om uw werkwijze te optimaliseren.

Meer informatie? Kijk hier.

Webinar: Slimmer werven met het DoelgroepenDashboard

Van beweegmotieven, wervingshaalbaarheid tot leadgeneration. In dit webinar neemt Ellen van Dieren je mee in de wereld van realtime arbeidmarktdata door een demonstratie te geven van het DoelgroepenDashboard. Ellen vertelt daarbij hoe je met de data uit het dashboard succesvoller kunt werven en een stap maakt in consultancy richting de externe opdrachtgever of de interne (hiring) manager.

Doelgroepinformatie is namelijk onmisbaar op de huidige kandidatenmarkt en vormt voor iedere recruiter de basis. Nu de data er is, is het belangrijk om deze toepasbaar te maken op jouw concrete wervingsvraagstukken. Hoe lastig is de doelgroep te werven? Hoe lang staat een vacature gemiddeld open? Welke (social) media moet ik inzetten? Is de doelgroep actief of latent? Etc.

Maandag 15 mei 12.00 uur krijg jij binnen een half uur antwoord op deze vragen en meer.