Bullhorn EngageX Europe

Meld je nu aan voor één van de hoogtepunten op de recruitment calender van 2020: EngageX Europe. De digitale editie van het jaarlijks terugkerende Bullhorn congres Engage is dit jaar naar een hoger niveau getild. Met in totaal 7 breakout tracks zit er voor iedereen een interessante sessie tussen. En met dit jaar maar liefst 3 sprekers uit Nederland: Wim Davidse, Hans Scheers en Dinette Koolhaas delen hun visie op de markt. En het beste? Het is GRATIS! Meld je snel aan.

Webinar Structurele instroom: de invloed van een social campagne

Al je toekomstige medewerkers zijn te vinden op platforms als LinkedIn, Facebook, Snapchat, YouTube en Instagram. Social media is daarom dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld met een employer branding campagne, doelgroepcampagne of jobmarketing. Maar waar te beginnen? Welk verhaal ga je vertellen? En hoe bereikt dit verhaal jouw doelgroep?

In dit Webinar geven Kim Lokhorst – Social Media Expert bij Brockmeyer –, Lindy Hage en Marleen Starrenburg – Interim Recruitment Marketing Specialisten bij YOBZ – jou handvatten om aan de slag te gaan met een unieke social recruitmentcampagne!

Na het volgen van deze webinar heb jij het antwoord op o.a. deze vragen:

  • Hoe bereid ik mijn campagne voor?
  • Hoe ontwikkel ik een onderscheidend conceptverhaal?
  • Hoe richt ik mijn campagne in m.b.v. het AIDA model?
  • Hoe analyseer ik de data uit de campagne?

Cornerstone Convergence 2020 Unbound Virtual Conference!

Het jaarlijkse event van Cornerstone heet Convergence. Dit jaar wordt het een speciale ‘Unbound’ versie, die op 3 continenten tegelijk, 2 dagen achter elkaar, 16 en 17 september, maar helemaal gratis te volgen is. Na de recente overname van Saba is er dit jaar extra veel productnieuws te zien met de nieuwste Talent Management oplossingen.

Een Global, Unbound event
Het evenement van dit jaar is een beetje anders. Op 16 en 17 september brengt de geheel nieuwe, volledig virtuele Cornerstone Convergence Unbound de knapste koppen op het gebied van HR, Learning en Development bij elkaar om te onderzoeken hoe we het denken van gisteren kunnen herzien en vervangen door nieuwe perspectieven die nodig zijn voor onze nieuwe werkwereld. Deelnemers van over de hele wereld zullen een volledig gratis virtuele ervaring delen rond het thema van ongebonden denken in remote werken.

“We zijn er trots op ons jaarlijkse Convergence evenement aan te passen en alle innovatie en frisse perspectieven naar een virtuele ruimte te brengen”, aldus Phil Saunders, CEO van Cornerstone. “Vrij van elke locatie, stad of schema, zal het evenement van dit jaar bedrijfsleiders over de hele wereld helpen het geheim te ontrafelen om in deze nieuwe wereld van werk te gedijen en een ongeëvenaarde ervaring voor hun mensen te creëren.”

Dit speciale evenement biedt twee dagdelen met inspirerende keynotes en informatieve breakout-sessies, evenals leuke en boeiende netwerkactiviteiten. Deelnemers kunnen een gepersonaliseerde convergentie-ervaring opbouwen uit bijna 50 sessies, verdeeld over twee tijdzones. En als de eerste virtuele Convergence kunnen deelnemers vanaf elke locatie deelnemen aan de conferentie.

Bold thinkers, Keynotes, Client spotlights en Product Tours
Op beide ochtenden van 16 en 17 september kun je je eigen programma stellen uit vele sprekers en demo’s. Tijdens de lunch kun je netwerk bij ronde tafels, check-in’s en workshops om zelf aan de slag te gaan. Bekijk het hele programma en schrijf je gratis in om bij deze wereldspeler in de Talent Management suites een kijkje in de keuken te nemen.

Masterclass inleiding in Workforce Analytics

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP – strategische personeelsplanning, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP – strategische personeelsplanning.

Inleiding in Workforce Analytics

In de wereld van Strategische Personeelsplanning (SPP), People Analytics en HR Analytics gaan de ontwikkelingen steeds sneller. Van koudwatervrees bij organisaties is steeds minder sprake en er wordt volop geïnvesteerd in de Workforce- en HR gerelateerde software. Ook zien we dat de interne focus die SPP, People- en HR Analytics traditioneel heeft, vergroot wordt met externe data gericht op bijv. arbeidsmarktkansen en ‘future proof skills’.

Nadat Dr. Gerard Evers (in Nederland de grondlegger op gebied van strategische personeelsplanning) en Geert-Jan Waasdorp (eigenaar Intelligence Group en mede-oprichter Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) in 2007 al masterclasses op gebied van SPP in Nederland hebben gegeven, pakken zij in 2020 een nieuw onderwerp bij de spreekwoordelijke horens: Workforce Analytics.

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP. Workforce analytics is de praktische invulling van wat een bedrijf straks nodig heeft aan skills en capabilities om de organisatiedoelen te behalen en tegelijkertijd in welke mate en contractuele vorm (vast/flex) dit beschikbaar is binnen en buiten de organisatie. Hoe zorg je enerzijds om de organisatie competitief te houden in de snel veranderende markt en zaken als energie-, klimaat en andere transities (denk aan effecten van corona). Anderzijds om de huidige personele organisatie ‘fit for the future’ te krijgen en te houden.

WFA omvat het vraagstuk van analyses en voorspellingen rond huidige en toekomstige workforce binnen organisaties. Het heeft daarmee allerlei elementen: HR Metrics (ken- en stuurgetallen), People Analytics (verbanden en voorspellingen), Talent Intelligence (externe data), Learning & Development (fit for the future), SourcingsMix (vast/flex) en Strategische Personeelsplanning (SPP) in bredere zin.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Webinar: Google for Jobs – Opfriscurcus

Monsterboard is officieel Google lanceringspartner en heeft aan de achterkant nauw samengewerkt met het Google tech team.

In dit gratis webinar gaan we dieper in op hoe Google For Jobs het reruitmentlandschap zal veranderen en geven we je een stappenplan zodat je weet wat je moet doen zodat jouw vacatures ook profiteren van extra zichtbaarheid.

Sprekers tijdens het webinar:
Mark Teerink – Customer Experience Specialist (Monsterboard)
Bastiaan Vercouteren – SEO specialist (Blogkracht)

De volgende onderwerpen zullen aan de orde komen:
* Wat is de Google Job Search Experience?
* Welke vacatures toont Google?
* Hoe kun je je zichtbaarheid vergroten?
* Stappenplan Google Job Search Experience

Webinar: Handmatig zoeken naar leads en vacatures is verleden tijd!

Op 10 september 2020 nemen Dean Versteeg (Tigris) en Loek van Soest (Jobdigger) je mee in de voordelen van de integratie van Jobdigger in de software van jouw uitzend- of detacheringsorganisatie.

Efficiënt, actueel en tijdbesparend

Met deze integratie kun jij een groot deel van jouw recruitmentproces automatisch laten verlopen. Haal direct relevante leads én vacatures binnen die passen bij jouw zoekprofiel(en). Maak daarnaast je ATS en CRM systeem compleet met de arbeidsmarktdata van Jobdigger. Benieuwd hoe het werkt en welke voordelen de integratie nog meer oplevert? Meld je aan voor het gratis webinar en laat je meenemen in de mogelijkheden.

Voor meer informatie en om je in te schrijven klik je hier>>

Tweedaagse Sourcing & Search

Sourcen is veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google. Tijdens deze twee dagen leer je direct meer juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Talent laat zich vinden en verleiden

Een moderne wervingsstrategie kan niet meer zonder het actief benaderen van beoogd talent. Zeker nu kandidaten schaarser zijn en vaak niet actief op zoek gaan naar jouw vacature. Dat geldt van laag tot hoog opgeleid, van controller tot verpleegkundige. Sourcen is een vak met zijn eigen plek binnen recruitment zoals arbeidsmarktcommunicatie dat ook is. Het is meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.

Als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden. Tijdens deze Sourcing & Search tweedaagse training leren wij je de geheimen van sourcing.

Na afronding van de opleiding:

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026

Bepaal je wervingsstrategie o.b.v. huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2022 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026. Een arbeidsmarkt uit balans biedt kansen voor wering, employability en beleid

Al bijna 10 jaar brengen Aad van der Werf en Geert-Jan Waasdorp elk jaar een arbeidsmarktupdate en een doorkijkje naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. Elk jaar is dat anders vanwege de enorme dynamiek en interessante ontwikkelingen die er plaatsvinden op gebied van macro-economische arbeidsmarktontwikkelingen, beleid, technologie, werving en employability. Dit jaar is het helemaal bijzonder omdat alle te verwachten ontwikkelingen in de nabije toekomst alleen met potlood beschreven kunnen worden, uitgezonderd van de 80% van zekerheden die de arbeidsmarkt kent (we moeten toch eten?). Het is die 20% die voor alle dynamiek, kansen, onbegrip en onduidelijkheid zorgt.

Ronde tafels

Dit jaar staat naast de kwaliteit van de informatie, nog meer de kwaliteit van de interactie centraal. Van kennisuitwisseling en reflecties op mogelijke scenario’s. Naast de traditionele onderwerpen zoals cijfers, prognoses, de laatste stand van zaken, actualiteit van de markt en laatste (technologische) trends, wordt samen verdieping gezocht op onderwerpen als:

  • Wel/niet implementatie van commissie Borstlap
  • Vergrijzing + nog minder aanbod door eerder met pensioen en minder werken
  • Activatie van (verborgen) arbeidspotentieel en eigen werknemers
  • Hoe antwoord te geven op schaarste en krapte?
  • Modern werven en welke taboes moeten worden doorbroken

Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen onderwerpen.

 

 

Schrijven van vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, pre selecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. In de portal staat o.a. de online training Schrijven van Vacatureteksten. Deze online training bestaat uit 8 modules en dien je voorafgaand aan de workshop volledig te hebben gevolgd. Houd er rekening mee dat dit ongeveer 8 uur voorbereidingstijd vraagt. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-svv *

* Niet in combinatie met andere acties

 

Leergang Recruitment (Uitverkocht)

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste tien succesvolle opleidingen, start op maandag 8 november  2021 alweer de elfde Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Een moderne aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat je ook een persoonlijke intake krijgt en dat wij jouw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, het DoelgroepenDashboard, de VacatureVerbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

En ook:

  • Maximaal 11 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen)
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Veel interactie, praktijkgerichte werkvormen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Wij bouwen met jou aan een nieuwe generatie recruiters. We bieden je een nieuw netwerk
  • Met de kwaliteitsgarantie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Meer weten over de Leergang Recruitment?  Lees meer >>

Combikorting
De deelnamekosten voor de Leergang Recruitment zijn € 2.695,- bij één persoon en € 4.990,00 bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lrec *

Uitverkocht

De Leergang Recruitment met startdatum 8 november is volledig uitverkocht. Daarom organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een extra leergang met als startdatum 18 november. Meer informatie? Klik hier.

Zo selecteer je een recruitmentsysteem (zomereditie)

De zomermaanden zijn het ideale moment om met wat meer afstand te kijken naar jouw recruitmenttech landschap. Voldoet jouw tooling nog wel aan wat jouw organisatie nodig heeft? Het recruitmentsysteem is hierin het centrale systeem waar je alle andere tooling op aan moet kunnen sluiten. Maar hoe selecteer je nu een nieuw recruitmentsysteem?

Webinar 28 juli

Op dinsdag 28 juli verzorgt Martijn Hemminga het gratis webinar Zo selecteer je een recruitmentsysteem. In deze speciale zomereditie geeft hij niet alleen tips & tricks die je tijd, geld en ergernis gaat besparen bij de selectie, maar staat hij ook stil bij het hele recruitment tech landschap. Welke andere tooling zijn er nog meer naast recruitmentsystemen? Waar zit de grootste innovatie? Welke integraties zijn er met welke tooling?

Gratis aanmelden

Het webinar vindt dinsdag 28 juli plaats van 10.00 tot 10.45 uur. Tijdens het webinar kun je je vragen voorleggen aan Martijn. Er is geen replay, dus zorg dat je er 28 juli bij bent.

Webinar: Arbeidsmarkt Update Week 34

Huidige stand van zaken & nieuwe kansen op de arbeidsmarkt

Nu de arbeidsmarkt snel verandert, hebben Jobdigger, OnRecruit en Intelligence Group de handen in een geslagen om de meest actuele arbeidsmarktdata te presenteren via een webinar op donderdag 20 augustus tussen 11:00 – 12:00 uur.

Alle drie de organisaties hebben actuele en unieke data over de vraag én aanbodontwikkeling op de Nederlandse arbeidsmarkt. Tijdens het webinar worden deze gedeeld en is aan het einde ook de mogelijkheid om extra vragen te stellen óf verdiepingen te suggereren voor de volgende week.

Het aanmelden voor het webinar op donderdag 20 augustus is gratis.

Programma
11:00 Algemene arbeidsmarktupdate afgelopen week
Duiding van ontwikkelingen, en nieuwe kansen
Door Geert-Jan Waasdorp, Intelligence Group

11:15 Ontwikkelingen aan de vraagkant van de arbeidsmarkt
Inzoomend o.a. op de regionale arbeidsmarkt, uitzendbureaus en welke bedrijven vraag naar arbeid hebben uitstaan
Door Joeri Renkema, Jobdigger

11:30 Ontwikkelingen aan de aanbodkant van de arbeidsmarkt
Inzoomend op online trends, conversies en online gedrag van baanzoekers
Door Dirk Meeuws, OnRecruit

11:45 Mogelijkheid voor (aanvullende) vragen
12:00 Einde

Deelname aan het webinar is gratis. Het webinar wordt ook opgenomen en is na te kijken. Voor overige vragen kan contact worden opgenomen met Intelligence Group (info@intelligence-group.nl).