Blue Collar & Volume Recruitment event – 23 januari 2025

Ben je klaar om de uitdaging aan te gaan en een van de schaarste doelgroepen van Nederland te bereiken?

Het wordt steeds complexer om blue-collar workers te vinden en te behouden. Door de extreem krappe arbeidsmarkt wordt het iedere dag moeilijker om grote aantallen gekwalificeerde kandidaten aan te trekken. Traditionele wervingsmethoden schieten vaak tekort bij deze doelgroepen. Hoe bereik je de groep die zich bijna niet laat vangen?

Op 23 januari 2025 organiseert Werf& het Blue Collar & Volume Recruitment event. Dit evenement brengt kennis en expertise van vooraanstaande sprekers samen, presenteert concrete casestudy’s en introduceert innovatieve technologieën om deze uitdagingen aan te pakken.

Total Generatie Management

Total Generatie Management: generaties verbinden op de werkvloer

Nooit eerder waren er zó veel generaties tegelijkertijd op de werkvloer. Van de digital native Gen Z (sommige hebben het al over Generatie Alfa) tot en met de ervaren Boomers. Er wordt veel geschreven over de verschillen tussen de generaties en dat geeft vaak redenen voor mooie anekdotes vol waardering, (on)begrip en frustratie. Nog maar te spreken over het feit dat het ‘denken in generaties’ heel ouderwets is.

Er is veel meer dat ons bindt, zeker als we werken in een bepaald beroep of voor een bepaalde organisatie. Dat heet passie, cultuur, waarden of beroepsbeleving. Toch zijn de verschillen aanzienlijk als het gaat om het werven en behouden van de verschillende ‘ervaringscohorten’. De één wil flexibiliteit in de vorm van work/life balance. De ander juist in de zorg voor (klein)kinderen, ouders of andere vormen van mantelzorg.

Eigenlijk is Total Generatie Management een groot feest van herkenning en tegelijkertijd de uitdaging voor organisaties, managers, HR, beleidsmakers en recruitment om te zorgen dat diversiteit in ervaring en achtergrond samengaat en functioneert in harmonie? En nog belangrijker: hoe zorg je, ingegeven door grijze, groene en gekleurde druk, dat je een toekomstbestendige organisatie bouwt?

Bureaurecruitment Live – 15 mei 2025

Out with a BANG – The Final Edition, die mag je niet missen

In 2025 organiseren we de laatste editie van Werf& Live en Bureaurecruitment Live. Na tien onvergetelijke jaren staan we voor de laatste keer stil, kijken we terug én vooruit. Dit event, zoals je het jaren hebt gekend, sluiten we voorgoed af met een knaller. Dit kan en wil je niet missen!

Dit event is dé plek waar professionals uit alle hoeken van het wervingsvak samenkomen om te leren, te netwerken en geïnspireerd te worden. Na voorgaande edities met minimaal 300 bezoekers, verwelkomen we dit jaar méér dan 400 professionals die allemaal één ding gemeen hebben: de drive om vooruit te gaan in hun carrière. Deze boost in jouw carrière wordt ondersteund door de vele netwerkmogelijkheden, de presentaties van de genomineerden van de Werf& Awards en de innovatieve breakout sessies.

De mooiste dingen ontstaan in samenwerking. Daarom bundelen we twee grootse krachten: Werf& Live en Bureau Recruitment Live op 15 mei 2025 – The Final Edition.
Het is voor het eerst dat we bureaus en corporates samenbrengen en misschien zelfs voor het laatst. Een uniek moment in de geschiedenis van Werf& waar jij absoluut bij moet zijn.

Door de jaren heen zijn Werf& Live en Bureaurecruitment Live de ultieme ontmoetingsplaats voor wervingsprofessionals geworden. Ga jij deze laatste keer ook deelnemen aan deze ontmoeting?

Meld je nu aan en maak deel uit van deze onvergetelijke ervaring.

 

“Mooi event en waardevol dat er ook inhoud werd gedeeld tijdens de breakout-sessies naast de inspirerende verhalen van de genomineerden.”

 

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste 24 succesvolle opleidingen, start op 2 juni alweer de 25e editie van de Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Je gaat tijdens deze leergang echt met een eigen groep (jouw ‘klasje’) het leerproces in van recruitment. De andere deelnemers worden dan ook jouw ‘peers’ om tijdens en na de opleiding mee te blijven sparren op het gebied van recruitment. Je vergroot je netwerk tijdens en na de opleiding.

Na afronding van de opleiding:

  • Heb je alle kennis en grondhouding voor het zijn van een vakvolwassen recruiter
  • Ken je de kaders van het vak recruitment
  • Weet je wat van een recruiter wordt verwacht en waar jouw eigen recruitmentkracht ligt
  • Kun je een goede en sterke intake houden met vacaturehouders en opdrachtgevers
  • Weet je hoe je effectief telefonisch en face 2 face moet screenen
  • Beheers je een goede interview techniek
  • Kun je een goed voorstel maken naar een hiringmanager/klant waarom een kandidaat geschikt is
  • Beheers je een aantal basisprincipes van het verleiden van een kandidaat en het schrijven van een doelgroepgerichte en vindbare vacaturetekst
  • Heb je een crashcourse Sourcen en Searchen gehad. Zo leer je naast de basisprincipes waar je kandidaten vindt en hoe ze te benaderen
  • Heb je jezelf stevig als recruiter op de kaart gezet
  • Heb je veel geleerd, heel hard gewerkt en ook veel gelachen

Masterclass TikTok en social media

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok.

Wist je dat 93% van de Nederlanders actief is op sociale media, waarbij de meesten zo’n vijf platformen gebruiken? Voor werkgevers betekent dit een enorme kans. In deze training leer je hoe je paid, owned, en earned media – oftewel betaalde social campagnes, organische content, en de inzet van medewerkers – kunt combineren voor maximale impact. En dat niet alleen voor TikTok, ook voor andere social media kanalen, zodat jij TikTok op de beste manier kunt integreren in je bestaande social media strategie.

Programma

De inloop is vanaf 09:45 uur. We starten om 10:00 uur. De training wordt om 15:00 uur afgerond.

Welkom en korte kennismaking

Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.

Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.

Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?

Social media strategie in 6 stappen
Hoe ziet het social medialandschap van jouw organisatie eruit, en hoe ontwikkel je in 6 stappen een effectieve social mediastrategie? Stap voor stap nemen we je mee door het proces, ondersteund door best practices en praktijkvoorbeelden, zodat je meteen weet hoe je dit zelf vorm kunt geven. Lekker pragmatisch en toepasbaar!

Het creëren van boeiende content
Hoe creëer je boeiende content voor TikTok en voor andere social media kanalen? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen.

Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van content.  Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?

Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen.  We staan tevens stil bij andere social media kanalen die je kunt inzetten, zodat we jouw volledige social media strategie in kaart brengen en welke rol TikTok hierin speelt. We sluiten de training af met jouw social media plan voor 2025, inclusief een actieplan voor TikTok.

Vragen en afronding

Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok

 

Masterclass Recruitment en AI

Transformeer je werving met AI

AI is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en ook in de recruitmentwereld neemt AI de overhand. Want met een flinke dosis technologische innovatie ben jij in staat om de meest geschikte kandidaten te vinden en aan te trekken voor jouw organisatie. Deze masterclass gaat over prompts, over vacatureteksten maar ook over virtual recruiters, chatbots, geautomatiseerde intakes en ‘live’ advies tijdens interviews. En hacks die je kunt gebruiken in sourcing en benaderen van kandidaten.

In de Masterclass Recruitment en AI nemen we je mee op de betoverende reis naar de wereld van AI. Je ontdekt de fundamentele principes van kunstmatige intelligente en leert hoe je deze kunt toepassen om jouw wervingsstrategieën te verbeteren. Praktisch, tactisch maar we raken ook even de strategie aan.  We behandelen hoe je AI kunt inzetten om kandidaten te identificeren, screenen en selecteren en hoe je met AI de juiste match vindt tussen kandidaten en functievereisten. Hierdoor maak je jouw wervingsproces efficiënter en effectiever.

Maar het draait niet alleen om technologie. We staan ook stil bij de ethische en privacy overwegingen die gepaard gaan met het gebruik van AI in recruitment. Je leert hoe je de voordelen van technologie benut en daarbij de menselijke factor behoudt. Want dat is tenslotte de kracht van ons vakgebied.

Als kers op de taart ontvang je waardevolle tips en tricks om het gebruik van AI in recruitment te optimaliseren. Met deze inzichten vind je de beste kandidaten, versterk je de organisatie en behaal je successen die voorheen onbereikbaar leken.

Schrijf je hier in voor de Masterclass Recruitment en AI

The Global Talent Strategy & Intelligence Conference – 22-24 September 2025

The Global Talent Strategy & Intelligence Conference – September 22-24, 2025

The most exclusive global gathering for a select group of top-level professionals — from CHROs and Talent Acquisition Leaders to HR strategists and forward-thinking people leaders — will gather for the Global Talent Strategy & Intelligence Conference — an exclusive boutique event designed for leaders shaping the future of talent.

 

Engage in meaningful conversations during a scenic boat tour through Amsterdam’s canals or join the rooftop dinner overlooking the city skyline. Expect two days of high-level insights, thought leadership, and cutting-edge developments in talent intelligence — all while building deep, lasting connections in a unique setting.

“What I really appreciated about the 2024 conference was the intimate setting. It was easy to connect with peers, and the mix of strategic sessions and informal moments” – Attendee 2024

Internationalisering van de Nederlandse Arbeidsmarkt 2025

Tijdens dit congres worden deelnemers geïnspireerd door de feiten, de context, de praktijk, best practices, dilemma’s, uitdagingen, problematiek en oplossingen. Van kennis- en arbeidsmigratie tot off- en nearshoring. Van huisvesting, reallocatie en spouses tot en met daklozen en economische groei, innovatie en productiviteitsgroei. Geen heilige huisjes, wel feiten en de praktijk. Oplossingen en problemen. Het mag schuren, want zonder wrijving geen glans en zonder gesprek geen oplossingsrichtingen.

Met top sprekers en ervaringsdeskundigen uit Nederland vanuit de academische wereld tot de praktijk van arbeidsbemiddeling, van politieke duiding tot economische realiteit en van arbeidsmigrant tot kenniswerker. Alle invalshoeken zullen de revue, deels interactief maar altijd inspirerende en onderbouwd, passeren.