Live online class arbeidsmarkt- en recruitmentdata

In deze online class laat Geert-Jan Waasdorp 10 unieke databronnen zien waar je heerlijk uit kunt shoppen voor presentaties en recruitmentdoeleinden. De start van de live online class is op 16 april om 9.00 uur en eindigt om 10.30 uur.

Remote recruitment: Het online sollicitatie proces, inclusief het

Arbeidsmarkt- en recruitmentdata

Als je er nooit bij geholpen bent of in getraind bent, zijn data heel abstract (tabellen, cijfers, Excel, rapportages of dashboards) en erg lastig te vertalen naar de dagelijkse wervingspraktijk van vacatureteksten, candidate experience tot en met recruitmentplannen en presentaties aan hiring managers. Zoals met zoveel, wordt het pas eenvoudig als je het vaker hebt gedaan of als je weet hoe je het moet doen. In dat geval kun je met een paar datapunten, een geweldig presentatie maken of een winnende vacaturetekst schrijven.

Ook is het leuk dat als je weet waar je de data kunt vinden, je heel ver komt met gratis en openbaar beschikbare arbeidsmarkt- en recruitmentdata. Dan kun je shoppen uit gave databronnen en veel sneller en gerichter bijv. niches van talent vinden, unieke mediasites of exact weten op welke campus je het beste kunt hunten.

In de deze online class laat Geert-Jan Waasdorp 10 unieke databronnen zien waar je heerlijk uit kan shoppen voor presentaties en recruitmentdoeleinden. Er komen 5 manieren aan bod om met een beetje data, heel veel impact te maken. Ook leer je hoe je met een paar quick wins zien hoe je data simpel kan vertalen naar impactvolle veranderingen in de werving. Zo leuk (en makkelijk) kan data driven recruitment zijn…

Resultaat:

  • Inzicht in 10 unieke databronnen voor presentaties en recruitmentdoeleinden
  • 5 manieren om met een beetje data, heel veel impact te maken
  • Met paar quick wins data simpel vertalen naar impactvolle veranderingen in de werving

Deze training is voor iedereen die nu al data heeft, maar er meer mee wilt doen. Én voor iedereen die meer onderbouwd wil werven, adviseren, presenteren en impact wil maken binnen de vakgebieden arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment en HR. Het leuke is… je hoeft helemaal niets met data te hebben of een Excel fanaat, om wel impactvol gebruik te maken van een paar datapunten.

Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.

Live online class remote recruitment

In de deze online class krijg je inzicht in hoe het remote sollicitatie proces eruit ziet en een gesprek gevoerd kan worden. De start van de live online class op 9 april is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.

Remote recruitment: Het online sollicitatie proces, inclusief het gesprek

Het online sollicitatie proces neemt een zeer grote rol in binnen het huidige recruitment landschap. Van het online solliciteren, via het gesprek, tot aan het het online onboarden. Toch weten veel recruiters nog onvoldoende hoe zij bijvoorbeeld het gesprek optimaal kunnen voeren. Met als gevolg veel afwijzingen in het proces, geen goede candidate experience, een te lange time-to-hire en een hogere cost-per-hire.

In de deze online class krijg je inzicht in hoe het online sollicitatie proces eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn een gesprek goed te voeren. Verder geeft Rob van Elburg, veelvuldig geroemd als Lead Recruiter (O.a. LinkedIn, Computable & Intermediair), je handvatten hoe je met de inzet van diverse methodieken het online sollicitatie proces optimaal uitvoert en op welke manier je het beste een online gesprek kan voeren.

Resultaat:

  • Direct handvatten voor een goed online gesprek
  • Do’s & Dont’s binnen het online sollicitatie gesprek
  • Welke methoden gaan jou helpen bij een goed online sollicitatie proces

Deze online training is met name bedoeld voor recruiters die het eigen online sollicitatie proces beter willen maken. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van diverse online methodieken.

Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.

Lees meer of schrijf direct in >>

Schrijven van vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, preselecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. Bij inschrijving voor 31 december 2019, krijg je tot en met 31 december 2020 toegang tot dit portal. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Meer informatie over de blended workshop Schrijven van Vacatureteksten

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste zeven succesvolle opleidingen, start op maandag 8 juni 2020 alweer de achtste Leergang. Maandag 25 november 2019 is de zevende leergang van start gegaan. Een extra datum omdat de leergang met start op 7 oktober volledig was uitverkocht. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Een moderne aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat je ook een persoonlijke intake krijgt en dat wij jouw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, het DoelgroepenDashboard, de VacatureVerbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

En ook:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen)
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Veel interactie, praktijkgerichte werkvormen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Wij bouwen met jou aan een nieuwe generatie recruiters. We bieden je een nieuw netwerk
  • Met de kwaliteitsgarantie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Meer weten over de Leergang Recruitment?  Lees meer >>

Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation

Succesvol werven aan de hand van e-commerce principes

Op 20 & 21 november 2024 staat de zevende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation op het programma. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen. Hierdoor kun je adequaat reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.

Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Hierbij speelt content een cruciale rol. Daarom zetten we de kracht van content in om het proces efficiënter en effectiever te maken. Terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.

Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.

Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 1 keer 2 dagen (incl. één overnachting)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn gemiddeld 4 tot 6 uur bezig met de voorbereiding
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Combikorting

De deelnamekosten voor deze tweedaagse zijn € 1999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-rma.*

Meer informatie over deze tweedaagse opleiding?

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>

Leergang Strategisch Recruitment

Dé strategische recruitmentopleiding

Maandag 8 juni 2020 gaat de vierde Leergang Strategisch Recruitment van start. Deze opleiding van 2×2 dagen heeft als doel om van vakprofessional te gaan naar sterke gesprekspartner en beïnvloeder voor het management. Naast het beheersen van basisvaardigheden, gaan wij in deze strategische recruitmentopleiding in op de actuele ontwikkelingen van het vak en een stapje verder als het gaat om Tech, KPI’s, strategie, planning en beïnvloeden. Je leert alles om alvast invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor professionals met meerdere jaren praktijkervaring en minimaal 250 hires, werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager.

Een nieuwe aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe jij dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer jij jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

Dit doen we:

  • Maximaal 16 personen
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Masterclass arbeidsmarktcommunicatie

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Combikorting
De masterclass arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-mamc *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de vroeg-mamc *

* Niet in combinatie met andere acties

Welke Arbeidsmarktcommunicatie opleiding sluit het beste aan op mijn wensen?

Wil je niet alleen de breedte in, maar ook de diepte? Dan is de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie (tweedaagse) of Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (5 dagen) wellicht meer geschikt.

Vind je het lastig te bepalen welke van de drie arbeidsmarktcommunicatie opleidingen die wij aanbieden, het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Online Masterclass Recruitment Marketing

Meet the candidate where they are, and make it great

Natuurlijk kan de masterclass Recruitment Marketing als gevolg van het coronavirus offline geen doorgang vinden. Om onze klanten toch te kunnen voorzien van de kennis en informatie waarnaar zij op zoek zijn, wordt er hard gewerkt aan het omzetten van de masterclass naar een besloten Live Stream. Inschrijven is dus gewoon mogelijk en we gaan er met elkaar een mooie dag van maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk om met zijn allen het coronavirus zo snel mogelijk in te dammen en gezond te blijven.

Op het snijvlak van recruitment, sourcing, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, bevindt zich recruitment marketing. Het is effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt. Tijdens deze masterclass leer je:

  • Latente baanzoekers vinden in (online) communities: searchen en sourcen.
  • Doelgroepen in kaart brengen door middel van data-analyse tools: meer resultaat door te vertrouwen op data.
  • ‘Tech’ innovaties waar je slimmer door gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience: van kandidaat naar ambassadeur

Programma

Ontvangst is vanaf 10.15 uur en het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.

Welkom en kennismaking

Vind de onzichtbare kandidaat
De ‘passive’ candidate bestaat, maar is alleen niet via de traditionele recruitmentkanalen te vinden. In dit gedeelte gaan we deze kandidaat in kaart brengen en tevens de (online) communities, mobile apps en websites waar je ‘m wel gaat treffen.

Lunch

Tech en data
De belangrijkste drivers van recruitment marketing zijn data en ‘tech’. Nieuwe innovaties, veelal gedreven of ondersteund door data, waardoor je meer succes haalt uit referral, het ATS, leads uit de traffic op websites, webinars of nieuwsbrieven en vacature ads.

Waarom jouw organisatie?
Om impact te maken op talent, moet je hem of haar in het hart raken: verrassen. Het creëren van een gevoel en een ijzersterk verhaal hebben. Geloofwaardig, authentiek en onderscheidend. Met welk verhaal over jouw organisatie verleid je je kandidaat?

Nieuwe spelregels
Slimmer werven of harder werken? Meer mediadruk of 1 op 1 benadering? 100 personen in een funnel voor 1 hire of juist maar 5? En op welke manier gebruik je bijvoorbeeld Whatsapp of Instagram in je werving? De huidige arbeidsmarkt, maar vooral het huidige talent vraagt aan jou om andere benaderingsstrategieën.

Vragen en afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docent en collega-deelnemers.

Google Analytics voor Recruitment

Leer tijdens deze workshop je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen goed meetbaar te maken en je echte inzichten te halen uit pakketten als Google Analytics.

Meten en optimaliseren van de candidate experience met Google Analytics

De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je tegen heel veel vragen aan zoals:

  • Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
  • Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
  • Hoe stuur je online marketing bureaus aan op resultaat?
  • Welke KPI en metrics gebruik je in weke fase van de candidate journey?
  • Wat is de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
  • Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?

Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in deze praktische workshop. Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Kennisportal Vacatureteksten (gehele jaar)

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast zijn vacatureteksten ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De Kennisportal Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. In de portal vind je onder andere de Online Training Schrijven van vacatureteksten. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. Iedere module behandelt een bepaald onderwerp in een video. Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

Daarnaast biedt de kennisportal je een online toolbox met artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. De kennisportal wordt continu up-to-date gehouden met actuele video’s en podcasts. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.

Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie

Je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan tillen? Werk twee dagen intensief aan je arbeidsmarktcommunicatie tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie. Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.

In 2 dagen alles over arbeidsmarktcommunicatie

Donderdag 1 februari en vrijdag 2 februari organiseren wij voor de zestiende keer de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie. Met een kleine groep deelnemers ga je in een informele sfeer actief aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies waarin je werkt aan jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, employee relationship management en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie heb je niet alleen je kennis op peil gebracht, maar ga je naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie en -operatie.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.

Combinatiekorting

De bootcamp arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om deze samen met je collega van HR, recruitment of communicatie te volgen zodat jullie samen de arbeidsmarktcommunicatie optimaliseert. Je profiteert dan ook van een speciaal combitarief!

De investering voor deze bootcamp is € 1.999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-bamc *

Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie

Tijdens deze masterclass leer je het verschil te maken met arbeidsmarktcommunicatie. Van doelgroepgerichte werving adviezen, tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

In sneltreinvaart verken je in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Meer weten? Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>