Summerclass Winnen door modern te werven: agile recruitment

Wist je dat 70% van onze recruitmenttijd ‘wasted’ is aan zaken die niet bijdragen aan de juiste hire? Agile is een way of working die de wendbaarheid van het proces aangeeft. Het gaat erom dat je continu in verandering bent en steeds kijkt wat wel of wat niet werkt. Maar hoe moet dat dan, agile werken? Tijdens deze summerclass staan we stil bij de volgende punten:

  • Wat is agile recruitment?
  • Hoe voegt agile waarde toe aan jouw organisatie?
  • Waar en hoe begin je
  • Agile in iedere stap van het werving- en selectieproces

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass het geheim achter IT-ers werven

ICT is hét vakgebied van de toekomst, daar is iedereen het wel over eens. De vraag naar IT-ers groeit met de dag. Uit onderzoek is gebleken dat IT-ers gemiddeld 6 keer zo vaak worden benaderd via LinkedIn dan de gemiddelde Nederlander. Dus hoe werf je nu IT-ers in een tijd waar IT-ers de prooi zijn geworden van werkgevers?

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Arbeidsmarktcommunicatie via Podcast

Er zijn verschillende middelen die je kan inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Print, online, social media, video, heel veel middelen waar beeld belangrijk is. Maar er is ook ……. audio.

Podcast

Naast de opmars van de beeldcultuur heeft de podcast echt wel een plek veroverd in het medialandschap.

Je hebt ze over allerlei onderwerpen; van mindfullness tot true crime, van kroegpraat tot wetenschappelijke diepgang. En er zijn er inmiddels ook genoeg over recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Je kunt als werkgever podcasts ook inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Laat kandidaten kennismaken met jouw organisatie terwijl ze aan het hardlopen of strijken zijn. Of deel alvast bijzondere verhalen met je doelgroep terwijl ze onderweg zijn in auto of OV.

Genoeg om het op 5 juli eens lekker over podcasts te hebben. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom zou je een podcast beginnen?
  • Belangrijker nog: Waarom zouden mensen naar jouw podcast gaan luisteren?
  • Een podcast beginnen is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je het ook volhoudt?
  • Welke verschillende soorten podcasts kun je inzetten voor AMC?
  • De praktische kant

In twee blokken maken we er een leuke sessie van. Neem in ieder geval je telefoon en je koptelefoon mee, want we gaan ook luisteren.

O ja, we hebben het ook nog even over Clubhouse

Clubhouse is een social medium dat recent een sterke groei heeft gemaakt, alhoewel het alleen nog voor iPhone-gebruikers is. Het draait hierbij volledig om audio. Je kunt in Rooms naar mensen luisteren. De start was veelbelovend, maar ook erg hyperig. Geen idee hoe Clubhouse er op 5 juli voor staat. Maar we hebben het er in ieder geval even over.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Webinar ’Succesvol werven in (en na) de zomer)

Denk jij ook dat de zomer komkommertijd is op de arbeidsmarkt? Dat je flink op de rem moet met jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je dit webinar op 1 juni om 11:00 uur niet missen. Juist in de zomermaanden denken veel mensen na over hun carrière. En daar de vaccinatiestrategie steeds meer op stoom komt, durven mensen vanaf het derde kwartaal meer van baan te wisselen.

In dit webinar laat Martijn Hemminga zien waarom je deze zomer door moet gaan met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment om daar na de zomer optimaal van te profiteren. Met veel voorbeelden en concrete tips & tricks. Ook neemt Martijn je mee in de gloednieuwe serie Summerclasses die in juli worden georganiseerd.

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Ontdek de kansen die de zomer je biedt
  • Om je optimaal voor te bereiden op het najaar
  • Meer informatie over de summerclasses van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Exclusieve content alleen voor wie er 1 juni live bij is

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Online Masterclass Recruitment KPI’s 2021

Recruitment, Candidate en Arbeidsmarktcommunicatie ken- en stuurgetallen 2021 zijn essentieel voor recruitment. Of het nu gaat om de operatie of de strategie, zonder de juiste cijfers weet je niet wat je doet en of je de doelstellingen gaat behalen. Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is dan ook in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Welke KPI’s dat zijn en waarom je in 2021 het beste kunt beginnen met meten op basis van de nieuwe generatie KPI’s leer je tijdens deze masterclass..

Masterclass Recruitment KPI’s

Tijdens deze masterclass staan er veel nieuwe en actuele informatie- en datapunten op het programma. Denk bijvoorbeeld aan de resultaten van het Recruitment Kengetallenonderzoek 2021, de laatste kengetallen van Hiring Succes, een sneak preview op de resultaten van Stand van Werven en nieuwe datapunten op gebied van Candidate Experience en Candidate Expectations. Maar… geen volle slides met veel te veel data (die krijg je wel als naslagwerk). Tijdens deze masterclass ontdek je hoe je het wervingsproces (recruitment en AMC) modern inricht, de juiste strategische beslissingen maakt en tot een goede workload en takenpakket komt van de wervingsprofessional in 2021 en de kandidaat verrast conform zijn/haar wensen. Hierdoor vergroot je het rendement van het recruitmentteam (en iedereen die betrokken is bij het aannemen van het juiste talent), de kwaliteit van de aannames en de effectiviteit van het recruitmentproces.

Tijdens deze masterclass wordt vervolgens uitgebreid ingegaan hoe je een business case bouwt en je plannen onderbouwt. Hoe gebruik je recruitment kengetallen, in relatie tot doelgroepen, diversiteit, strategie en hoe maak je impact op de business.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Webinar: ‘Thuiswerk Sourcingbasics’

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? De coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Is er meer aanbod aan kandidaten? Maar zit jouw vraag naar de geschikte kandidaat daar wel bij? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt en meer opzoek moet naar latente kandidaten. Of kun jij hen simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Maar hoe doe je dat dan?

Sinds een jaar werken we massaal thuis. Maar hoe kan je vanuit huis talent vinden en benaderen? Hier gaan we mee aan de slag tijdens het gratis webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ op vrijdag 5 maart om 10 uur.

Het webinar zit vol inspiratie en tips die jij direct in de praktijk kan toepassen. En natuurlijk niet alleen vanuit huis;)

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 is al in gang. De corona situatie is nog altijd niet opgelost. Die latente kandidaat komt moeilijker in beweging. Aan jou de schone taak om in actie te komen en hem/haar te vinden en verleiden met een goede Sourcing & Search aanpak. Maar hoe pak je dat aan?

Tijdens het webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ neemt Sandor Lokenberg je bij de hand met de laatste tips & tricks. Kun jij al genoeg van je geschikte doelgroep vinden of moet je aan de slag middels 1 van onze trainingen? Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige sourcing aanpak.

Het webinar vindt plaats in het kader van de training Sourcing & Search waarin je in 2 trainingsdagen direct leert meer de juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Doorleren na het webinar?

Deze tweedaagse training is ideaal voor recruiters, intercedenten en Werving- & Selectieconsultants en HR-professionals. Professionals die nu moeite hebben met het bereiken van hun doelgroep en daarom ook meer moeten gaan ‘hunten’.

Sourcen is namelijk veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.
Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Kun jij je geschikte kandidaat niet vinden? Of kun jij hem simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Dan zul je meer moeten gaan ‘hunten’.

Inschrijven voor dit gratis webinar kan via deze link

Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

 

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan. Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze online live workshop leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken voor 2021 en verder.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie
De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze live online workshop leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook drie weken actief aan. Aan de hand van drie online live workshops, toegang tot een online kennisbank en een een-op-een sparsessie met jouw docent/begeleider Martijn Hemminga werk je in korte tijd toe naar een blauwdruk voor jouw eigen plan.

Deze online live workshop sluit goed aan op de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De investering voor de online live workshop het arbeidsmarktcommunicatieplan bedraagt € 595,- bij één persoon en € 995,- bij tegelijktijdige inschrijving van twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met twee personen de kortingscode combi-amcp *

Combineer de training met de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 3.500, i.p.v. € 3.745,-
Combineer de training met de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 2.150,- i.p.v. € 2.390,-
Neem hiervoor contact op met 1 van de opleidingscoördinatoren of bel 088 – 730 28 88.

Meer weten?
Meer weten over de Het arbeidsmarktcommunicatieplan? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

Tijdens deze masterclass leer je inzicht te krijgen in specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt door middel van een doelgroepanalyse. Vervolgens leer jij deze inzichten te gebruiken om jouw ideale kandidaat (persona) op te stellen

Doelgroepanalyse en persona’s
Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Tijdens deze masterclass leer je welke arbeidsmarktbronnen je van deze specifieke informatie kunnen voorzien.

Met behulp van unieke arbeidsmarkt- en doelgroepdata kan je betrouwbare en onderbouwde antwoorden vinden op alle wervingsvragen. Variërend van hoe jij je doelgroep bereikt en van welke apps zij gebruik maken tot de wervingshaalbaarheid van specifieke doelgroepen.Als je antwoord kan geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-daep *

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass doelgroepanalyse en persona’s? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass benaderen en interviewen

Je hebt de perfecte kandidaat gevonden. De volgende stap in het proces is het benaderen en interviewen van deze kandidaat. Tijdens deze masterclass leer je hoe jij dit het beste kunt aanpakken

Benaderen en interviewen
Je hebt een kandidaat gevonden en de volgende stap is “hoe benader en verleid ik deze kandidaat”. Met handige tips en bewezen methodes helpen wij jou met deze volgende stap. Dit doen we zeer interactief door de volgende onderwerpen te behandelen:

Screening combineren met jouw openstaande vacature
Eerste contactmoment en eerste indruk van de kandidaat met jou en jouw bedrijf. Wat doet dit met de kandidaat ervaring?
Aansluiten bij de motieven van de kandidaat

Na het benaderen en het verleiden van kandidaten zal de nadruk liggen op interviewen van kandidaten o.a. via de STARR- methodiek. We behandelen kort wat communicatietheorie, maar gaan vooral veel oefenen. Oefenen in het verleiden van een kandidaat, het voeren van een gesprek, in het luisteren, in het doorvragen, in stil zijn, in een kandidaat op zijn/haar gemak stellen en kritisch doorvragen. Selecterend interviewen aan de hand van een interviewplan en met een duidelijke taak- en rolverdeling tussen de interviewers (als je met meerdere personen bent).

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-bei *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-bei *

* Niet in combinatie met andere acties

Masterclass Werven via Video

Online video is niet meer weg te denken uit ons leven. Ook voor arbeidsmarktcommunicatie wordt video steeds belangrijker, want video geeft verhalen een extra dimensie. En biedt in tijden van corona ook extra mogelijkheden. Zeker nu we veel moeten thuiswerken is je online communicatie nog meer van belang. Hoe pak je dit nu op? Van vacature in videovorm en werkgeversvideo voor employer branding tot livestream. Een video is misschien wel dé manier om jouw potentiële werknemer een inkijkje in je bedrijf te geven.

In de deze masterclass krijg je inzicht in hoe arbeidsmarktcommunicatie video eruit ziet en hoe je er direct mee aan de slag kan gaan. De start van de masterclass is op 4 november om 12.00 uur en eindigt om 17.00 uur.

Lees meer of schrijf direct in >>

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-wvv *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-wvv *