Workshop Binden en vasthouden van talent

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is onze Workshop Binden en vasthouden van talent precies wat je nodig hebt!

Behouden van personeel is in deze tijden moeilijk. Wat kan jij doen om hierin stappen te zetten om talent te binden aan je organisatie.  Samen gaan we de uitdagingen van personeelsschaarste te lijf!

Wat kun je verwachten?

  • Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  • Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  • Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Workshop Referral Recruitment

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? In 1 dag maak jij de start naar een referral programma voor jouw organisatie, compleet met strategie, doel en idee! Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Dinsdag 16 april organiseren wij de Workshop Referral Recruitment. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op. Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken. Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.

E-learning Introductie Bureau Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Introductie Bureau Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze e-learning Introductie Bureau Recruitment leer je het verschil tussen uitzenden, detacheren, werven en selecteren. Daarnaast leer je wat een goede bureau recruiter doet en hoe je er één wordt. In 15 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Corporate Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Introductie Corporate Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze E-learning Introductie Corporate Recruitment leer je wat een goede corporate recruiter doet en hoe je er één wordt. In 11 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Leer hoe je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunt begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt.

Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Grip op relevante arbeidsmarktinformatie is essentieel in een arbeidsmarkt waarin ontwikkelingen steeds sneller gaan. Na het volgen van deze e-learning zul je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunnen begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt. Leer anders kijken naar kansen voor je kandidaat, leer hoe je slimmer gebruik maakt van online tools en ontdek de toegevoegde waarde van de Arbeidsmarktschets voor jouw loopbaantrajecten.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Word een STER in STARR

Leer alles over de basisprincipes voor het voeren van gestructureerde selectiegesprekken, om zo een vakbekwame selecteur te zijn. Dit kan als recruiter, leidinggevende, HR-medewerkers en voor iedereen die interesse heeft in het voeren van selectiegesprekken.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor gestructureerde selectiegesprekken.

Tijdens een selectiegesprek wil je in een korte tijd een indruk krijgen van een kandidaat. Wat zijn de competenties van jouw potentiële nieuwe collega en past de kandidaat binnen de organisatie?

Je wilt dit als selecteur objectief en gestructureerd beoordelen, maar dit is niet altijd even eenvoudig. Het perfecte hulpmiddel hierbij is de STARR-methode. Deze methode is erop gericht om op kennis en ervaring te toetsen.

Je stelt als selecteur vragen over gebeurtenissen waarin de kandidaat bepaalde vaardigheden of kennis moest toepassen. Het is belangrijk dat er wordt doorgevraagd, zodat er een helder beeld geschetst kan worden van de situatie en de manier waarop de kandidaat daarop zou reageren.

STARR is een afkorting voor Situatie, Taak, Actie en Resultaat, Reflectie

  • Situatie: Wat was de situatie?
  • Taak: Wat was je taak/rol?
  • Actie: Wat heb je precies gezegd en/of gedaan?
  • Resultaat: Wat was het resultaat?
  • Reflectie: Wat heb je geleerd?

In deze e-learning leren we hoe jij de STARR-methodiek kan toepassen om gestructureerde selectiegesprekken te voeren.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Het Arbeidsmarktcommunicatieplan

Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze e-learning leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken waar je het verschil mee maakt op de arbeidsmarkt.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie

De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze e-learning leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook actief aan door het bekijken van video’s, het lezen van artikelen en het maken van opdrachten. Daarnaast heb je zowel aan het begin als op het einde een één-op-één sessie met docent Martijn Hemminga via een video call. Een intake om je goed te laten starten en op het einde een sessie voor feedback op jouw eigen arbeidsmarktcommunicatieplan. En tussentijds kun je vragen stellen via onze leerportal: Mijn Academie.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Vacatureteksten

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. En vacatureteksten zijn daarnaast ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De e-learning Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. In ieder module wordt een bepaald onderwerp behandeld in een video.  Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

De e-learning biedt veel meer dan alleen de 8 modules. Je krijgt ook een jaar lang toegang tot actuele artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.

Je kunt op ieder gewenst moment met de E-learning Vacatureteksten starten.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Webinar ’Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Vanaf 1 maart 2022 kan iedere volwassene met een band met de Nederlandse arbeidsmarkt budget voor een training, cursus of opleiding aanvragen. De subsidie die dit mogelijk maakt heet het STAP-budget. Het volgende aanvraagtijdvak om STAP-subsidie aan te vragen start op 1 juli om 10.00 uur.

Ben jij benieuwd wat het STAP-budget nou eigenlijk is en hoe je het kunt aanvragen?

Meld je dan aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget ‘op maandag 27 juni van 11.00 uur tot 11.30 uur. Opleidingscoördinator Tamara de Man en docent Martijn Hemminga van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie brengen jou op de hoogte van het laatste nieuws omtrent het STAP-budget.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is het STAP-budget?
  • Wie kan het STAP-budget aanvragen?
  • Welke opleidingen kan ik met het STAP-budget aanvragen?
  • En nog veel meer…

Heb jij zelf een vraag die wij tijdens het webinar voor jou kunnen beantwoorden? Stuur deze dan uiterlijk 23 juni in via het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op al jouw vragen over het STAP-budget
  • Ontdek of jij recht hebt op STAP-subsidie
  • Na afloop weet je hoe jij het STAP-budget per 1 maart kunt aanvragen

Aanmelden webinar

Meld je hier aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Webinar ’10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie’

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een enorm krappe arbeidsmarkt is. Het CBS meldt niet alleen een recordgroei aan vacatures, maar ook – voor het eerst: meer vacatures dan werklozen. Met alleen werving kom je er in deze tijd dus niet. Het is belangrijk dat jouw arbeidsmarktcommunicatie goed is afgestemd.

Dit jaar organiseren wij voor de 30ste keer de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. In de afgelopen 15 jaar hebben wij daardoor veel vragen ontvangen over arbeidsmarktcommunicatie. In dit webinar op 7 oktober neemt Martijn Hemminga je van 10.00 uur tot 11.00 uur mee in de 10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie. Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Wat is arbeidsmarktcommunicatie?
  • Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen in deze krappe arbeidsmarkt?

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op de meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie
  • Verbreed jouw kennis over arbeidsmarktcommunicatie
  • Ontdek de kansen die arbeidsmarktcommunicatie jou biedt

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste zeventien succesvolle opleidingen, start op 12 december alweer de 23e editie van de Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Een moderne aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat je ook een persoonlijke intake krijgt en dat wij jouw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, Giant, de VacatureVerbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

En ook:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen)
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Veel interactie, praktijkgerichte werkvormen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Wij bouwen met jou aan een nieuwe generatie recruiters. We bieden je een nieuw netwerk
  • Met de kwaliteitsgarantie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Meer weten over de Leergang Recruitment?  Lees meer >>

Combikorting
De deelnamekosten voor de Leergang Recruitment zijn € 2.999,- bij één persoon en € 5.598,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lrec *

De laatste drie leergangen waren twee maanden voorafgaand aan de startdatum volledig uitverkocht. Meer informatie? Download hier de factsheet van de Leergang Recruitment. 

Summerclass Campus recruitment in digitale tijd

Hoe kun je in deze tijd de beste studenten bereiken en bewegen om te solliciteren? Studenten gaan niet naar school en volgen hun lessen online.

Na deze summerclass kun je campus recruitment veel doelgroepgerichter aanpakken, waardoor je meer dan een ‘fare share of market’ weet te verkrijgen. Tijdens deze summerclass kijken we naar zowel de strategische opzet van campus recruitment als de praktijk. Uitgebreid wordt ingegaan op praktische zaken en alle verschillende en nieuwste methodieken om studenten te werven en/of een relatie mee aan te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken