Nikki van Rookhuijzen en Gijs de Jong zijn de afgelopen maanden gestart als strateeg bij Steam, Aglaia van der Kroon begon als vormgever en Wouter Schoone en David van Hoorn maakten hun eerste weken in respectievelijk copy en art. De komst van de 5 medewerkers als aanvulling op het bestaande team van 22 betekent een behoorlijke groei voor het in Amsterdam gevestigde creatieve bureau voor employer branding.
Bedrijven hebben te maken met grote uitdagingen als het gaat om de werving van goed personeel.
Steam, dat iets meer dan een jaar geleden samen verder ging met Talmark, beleeft dan ook goede tijden. De arbeidsmarkt is volop in beweging en bedrijven hebben te maken met grote uitdagingen als het gaat om de werving van goed personeel. Employer branding wordt daardoor steeds belangrijker. De 5 nieuwe medewerkers zijn dan ook een welkome aanvulling op het huidige team, aldus Steam, dat werkt voor onder andere de Politie, Defensie, UMC Utrecht en Holland Casino.
Van starter tot campagneadviseur
Van Rookhuijzen is startende strateeg en enthousiast dat zij zich bij Steam verder in het vak kan ontwikkelen. De Jong heeft ruime ervaring als strategisch campagneadviseur bij D66 en werkte jarenlang in de politiek. ‘Ik kijk er naar uit mij te verdiepen in employer branding en samen met mijn collega’s bij Steam te bouwen aan mooie werkgeversmerken’, zegt hij.
‘De vraag naar ondersteuning op creatief terrein was groot.’
Steam is daarnaast blij dat er met de komst van Van der Kroon, Schoone en Van Hoorn ook creatieve versterking is gekomen op het gebied van vormgeving, copy en art. Director Client Services Mariska van den Belt: ‘De komst van deze nieuwe medewerkers met elk hun eigen specialisme stelt ons in staat nog verder te groeien en meer werkgevers strategisch en creatief te helpen een merk te worden waar talent graag komt werken. De vraag naar ondersteuning op dit terrein is groot.’
Steam is overigens ook nog op zoek naar een projectmanager. Op de foto, van links naar rechts: Wouter Schoone, Gijs de Jong, Nikki van Rookhuijzen en David van Hoorn.