Digitaal communicatiebureau Concepts2Go heeft recent Talmark gelanceerd als nieuw HR-label.
Eerder werd RISE al aan het bureau toegevoegd, nu komt daar de expertise van het Belgische HRLinkIT bij, waarmee het in België al enkele jaren de markt bedient. Talmark richt zich volledig op digitale arbeidsmarktcommunicatie of talent acquisition marketing. Het merendeel van de activiteiten binnen Concepts2Go wordt voortgezet onder het nieuwe label Talmark.
‘Verbinden van het juiste talent wordt steeds ingewikkelder’, zegt Ricardo Risamasu, directielid van Talmark. ‘Dat vraagt om een andere HR-aanpak. Daarom hebben we bij Concepts2Go de handen ineen geslagen met het Belgische HRLinkIt.’ Waar Concepts2Go sterk is aan de ‘voorkant’ is de voornaamste expertise van HRLinkIT juist de back-end, de processen en systemen, aldus Risamasu. ‘Met de expertise van onze Belgische collega’s is nadrukkelijk de IT-component toegevoegd aan onze dienstverlening.’
Customer journey
De ontwikkelingen in HR volgen steeds meer die van de ‘digitale marketing’, zegt Risamasu. ‘De customer journey, customer experience en branding in bredere zin zijn leidend. Daar springt Talmark op in. Hoe oriënteren professionals zich tegenwoordig op de arbeidsmarkt? Dat vergt een integrale aanpak, waarbij HR samenvloeit met marketing, branding én IT.’
Eén aanspreekpunt
In Nederland bedient Talmark organisaties als TenneT, ANWB, TriFinance, Yacht, Beljon+Westerterp en Compagnon. De vestiging in België werkt onder meer voor Arcadis, Adecco en USG. Het bureau, dat in Nederland en België werkt met 20 medewerkers, werkt niet alleen aan employer branding en wervingscampagnes, maar heeft ook nadrukkelijk oog voor recruitmentsites, het recruitmentproces, systemen en managementinformatie en presenteert zich als ‘one-stop-shop’ voor talent acquisition marketing. ‘We beschikken ook over een eigen analytics-tool, waarmee we op een online dashboard in één oogopslag zien uit welke kanalen de kandidaten en aangenomen medewerkers komen. Kortom: we hebben alles disciplines in huis om intermediairs en werkgevers optimaal te helpen met het duurzaam verbinden van talent’, aldus Risamasu.
Bekijk drie cases van Talmark, de eerste, voor Tennet:
Voor Triple A Credit Management:
En de laatste, voor arbeidsbemiddelaar Connect uit Amsterdam: