‘Het was simpelweg tijd voor iets nieuws’, aldus Eva Geesing, CEO van The New Crew. ‘De uitstraling van Studelta was verouderd. Intussen is de organisatie doorontwikkeld en hebben we te maken met een nieuwe generatie die de arbeidsmarkt opkomt: generatie Z die maatschappelijk bewuster is. We waren meer gericht op de onafhankelijk denkende millennials, terwijl onze doelgroep aan het veranderen is.’
‘Daarnaast riep onze naam verkeerde associaties op’, vult Marketing Manager Michelle de Schepper aan. ‘Doordat we Studelta heetten, werd aangenomen dat onze talenten studenten zijn, terwijl het om pas afgestudeerde starters gaat. We moesten altijd verduidelijken wat we doen. The New Crew spreekt de taal van Gen Z. Voorheen probeerden we zowel opdrachtgevers als talenten aan te spreken, nu maken we heel bewust de keuze voor talenten die echt een verschil willen maken in de wereld. Dat maakt hen, opdrachtgevers én ons toekomstbestendig.’
Talent begeleiden
Geesing vervolgt: ‘We zijn in zoverre een ander soort arbeidsbemiddelaar dat we niet met cv’s schuiven, om het zo maar te noemen. We gaan voor klanten – maatschappelijk verantwoorde organisaties – specifiek op zoek naar nieuw talent, die wij vervolgens in dienst nemen, uitlenen, een jaar lang begeleiden en na dat jaar kosteloos overdragen. Net als het werk waar wij talent voor zoeken, voor staffuncties in de zorg bijvoorbeeld of bij overheden, is onze aanpak gericht op duurzaamheid. Circa 80 tot 90% gaat na een jaar in dienst bij de uiteindelijke werkgever.’
‘Het woord “crew” betekent: je staat er niet alleen voor.’
En dat wil The New Crew met de nieuwe naam en focus graag naar buiten brengen, zegt De Schepper: ‘Vandaar het woord “crew”: je staat er niet alleen voor, maar wordt zoals gezegd begeleid zodat je op de juiste plek terecht komt en kunt floreren. En “new” staat voor het nieuwe werken, de banen van nu en de eisen die de jongste generatie talenten stelt aan werkgevers; ze wil niet meer voor oneerlijke bedrijven werken. Dat is ook het mooie aan de nieuwste generatie werkzoekenden: ze is de brenger van vernieuwing binnen organisaties. En in het geval van Gen Z ook nog eens positieve verandering.’
Mobile first
Merkbureau And Now This is verantwoordelijk voor de transformatie. Medeoprichter Jeroen de Korte: ‘The New Crew straalt dit als merk nu ook uit. Het brengt nieuw elan in organisaties. Alles popt, knalt en valt op. Ook de oproep “Ungrey” hoort hierbij. Word kleurrijker; geef een organisatie kleur.’
‘Alles popt, knalt en valt op.’
Andere ‘updates’ die zijn doorgevoerd is dat The New Crew voortaan mobile-first communiceert en video-vacatures als uitgangspunt neemt en die via YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok zal verspreiden. ‘Gen Z is altijd mobiel en kijkt video’s, veel video’s. Ook geven coaches via video’s trainingen over werk. Zoals hoe je bijvoorbeeld kunt omgaan met stress’, aldus De Korte.
Paul Bakker, medeoprichter van And Now This, voegt toe: ‘Gen Z gelooft weliswaar in zelfmaakbaarheid, maar daar komt soms ook angst bij kijken – stel dat je verkeerde keuze maakt. Met de nieuwe naam willen we het familiegevoel van The New Crew benadrukken en Gen Z’ers bovendien duidelijk maken dat niemand in zijn of haar eentje grote verandering teweeg kan brengen of de wereld structureel kan verbeteren. Daar heb je elkaar echt voor nodig.’
Lees meer
- Alle zakennieuws