Gem. leestijd 2 min  2658x gelezen

Storytelling via content marketing bij Rabobank

Storytelling via content marketing bij Rabobank

Rasit Görgülü, hoofd arbeidsmarktcommunicatie en recruitment van de Rabobank, vertelt op de Employer Brand Experience in het Circustheater in Scheveningen over employer branding en story telling bij de Rabobank.

Beste werkgever

Al 4 jaar op rij is Rabobank de beste werkgever in het Intermediair Imago-onderzoek. De oorzaak ligt in de identiteit vertelt Görgülü. Rabobank vertelt een authentiek verhaal wat niet altijd hoogdravend is, maar wel echt. Voor de crisis en ook tijdens de crisis heeft de bank het eerlijke verhaal vertelt. Samen met het meegaan met veranderingen maakt het uitgangspunt voor haar employer brand.

Doelgroepgericht

Vervolgens is doelgroepinformatie belangrijk. Zo is een afstudeerder een half jaar bezig geweest om de IT-doelgroepen in kaart te brengen. En die verschillende doelgroepen hebben allemaal hun eigen behoefte aan informatie. Die informatiewil de bank geven met verhalen middels content marketing.

Content marketing

De Rabobank zet content marketing in voor engagement en branding. Content voegt waarde toe als het meer is dan een verhaal stelt Görgülü. Het gaat om verleiden in plaats van verstoren. Je wilt je doelgroep in de juiste vorm de juiste informatie overbrengen op verschillende manieren.

Raboworkx

Rabobank heeft een online platform gelanceerd: Raboworkx. Op Raboworkx zijn een drietal kanalen voor ict’ers, studenten en starters en over ons. Alle content, van artikelen tot films en van nieuwsberichten tot cases, staan hier gepubliceerd. Via betaalde en eigen media en verdiende aandacht wordt het platform bekend gemaakt. In de externe campagne, bijvoorbeeld voor ICT, staan cases van het platform centraal. Ondermeer homepage takeovers op Webwereld.nl maar ook door te adverteren op de Xbox omdat ICT’ers veel van games houden.

Raboworkx.nl

Resultaten

Het aantal bezoekers stijgt en ze blijven langer hangen, wel tot 2-3 keer. Studentenen starters blijven zelfs tot 6 minuten op de site. De bounce rate is 2-3% terwijl het gemiddelde in Nederland rond de 30% ligt besluit Görgülü. De contentstrategie zorgt voor kwalitatief bezoek.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners