Gem. leestijd 3 min  521x gelezen

Hoe Stebru mensen zoekt die fluitend naar hun werk gaan

Een neon-‘Welkom’-bord, met een grote S erdoorheen. En voor de rest: heldere, eenduidige fotografie, met eigen mensen. Zo eenvoudig kan een goede wervingscampagne zijn, bewijst bouwbedrijf Stebru.

Hoe Stebru mensen zoekt die fluitend naar hun werk gaan

Goed beeld zegt nog altijd meer dan 1.000 woorden. Bij bouwbedrijf Stebru uit Nieuwerkerk aan den IJssel (vlakbij Rotterdam) hebben ze dat begrepen. Het bedrijf van oprichters Joop en Robert Steenbrugge (vandaar de naam) houdt het voor zijn nieuwe wervingscampagne daarom overzichtelijk. Geen groot verhaal, maar duidelijke, eenduidige fotografie. Met eigen mensen, in tal van beroepen. En één centrale boodschap: ‘Welkom’.

‘In de campagne hebben de eigen medewerkers van Stebru een prominente plek.’

‘Om de komende jaren kundig personeel te kunnen blijven aantrekken en de unieke bedrijfscultuur te blijven voortzetten, zijn de beste mensen nodig’, stelt het bedrijf zelf. ‘In de campagne hebben de eigen medewerkers van Stebru een prominente plek. Zij weten immers wat voor mensen passen binnen ons familiebedrijf en dragen uit waar we naar op zoek zijn.’

Welkom

De campagne is gebaseerd op de corporate slogan ‘Welkom in het ritme van Stebru’. Waarbij ‘welkom’ staat voor het familiegevoel en persoonlijke cultuur die het bouwbedrijf kenmerkt. ‘We willen met de campagne toekomstige collega’s laten merken dat ze hier welkom zijn. Natuurlijk moeten ze de juiste expertise meebrengen, maar minstens zo belangrijk vindt Stebru wie jij bent als mens. Dat zit nu eenmaal in het DNA van ons familiebedrijf. Open en betrokken zijn naar elkaar. Echt samenwerken. En fluitend naar je werk gaan om te bouwen aan de mooiste projecten.’

‘Open en betrokken zijn naar elkaar. Echt samenwerken. En fluitend naar je werk gaan.’

Op dit moment staan bij Stebru diverse vacatures open. Het bedrijf telt op dit moment zo’n 120 medewerkers, die vooral werken aan projecten in en rondom Rotterdam en Den Haag. Enkele bekende voorbeelden zijn The Y in Den Haag of De Groene Kaap in Rotterdam. Onlangs werd gevierd dat sinds de oprichting in 2005 maar liefst 5.000 woningen zijn opgeleverd.

Aparte fitnessruimte

Sinds vader Joop Steenbrugge in 2019 met pensioen ging, trekt Robert samen met zijn broer Dennis de kar. ‘Inmiddels zijn we gegroeid naar een ontwikkelende bouwer en voorziet Stebru in een leuke, inspirerende werkomgeving voor haar medewerkers’, aldus Robert Steenbrugge. ‘Ons portfolio telt reeds vele mooie projecten. Maar we zijn net zo trots op meer kleinschalige projecten die we tot een goed einde hebben gebracht.’

Voor de vrijdagmiddag is er zelfs een heuse eigen stamkroeg.

Bijzonder aan de bedrijfscultuur is niet alleen het uitje met overnachting aan het eind van het jaar. Ook is er een fitnessruimte in huis waar je 24/7 kan sporten en op dinsdag op donderdag met personal trainer. Er is daarnaast een groep ‘Jong Stebru’ om het bedrijf ‘van binnenuit scherp te houden en te vernieuwen’. En voor de vrijdagmiddag is er zelfs een heuse eigen stamkroeg.

Nog enkele uitingen in de campagne:

Ritme als centraal element:

Voor goede uitvoerders is eigenlijk altijd plek:

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners