Gem. leestijd 3 min  2613x gelezen

Steam gaat samenwerking aan met Grand Brand Recruitment

Steam gaat samenwerking aan met Grand Brand Recruitment

Recruitment en Employer Branding moeten volgens  Hans Kroonen en Erik Sigtermans veel nauwer met elkaar samenwerken. Daarom hebben ze namens Steam en Grand Brand Recruitment de handen ineen geslagen.

Een integrale visie op deze twee werkvelden zal leiden tot betere resultaten in werving, gelooft Kroonen (rechts op de foto), directeur bij Steam, een bureau dat is gespecialiseerd in employer branding. Hij vindt het dan ook ‘logisch’ om een samenwerking aan te kondigen met Erik Sigtermans, voorheen 12 jaar recruitmentmanager bij PwC, en nu eigenaar van Grand Brand Recruitment. Hun combinatie biedt geïntegreerde diensten op het vlak van recruitment en employer branding aan de grote werkgevers van Nederland aan. Een noviteit, zeggen ze beiden.

Hoe zijn jullie überhaupt bij elkaar gekomen?

Hans: ‘Een tijd geleden benaderde Erik mij om eens kennis te maken en de bekende ‘kop koffie’ te drinken. Dat werd meteen een geanimeerd gesprek.’

Erik: ‘In dat gesprek kwamen we er al snel achter dat we dezelfde beelden hebben bij de toekomst van de werelden van employer branding, arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.’

Welke beelden?

Erik: ‘Wij denken dat deze expertises niet langer los van elkaar moeten opereren, maar vanuit een integrale visie de krachten moeten bundelen.’

Waarom?

Hans: ‘Klanten verwachten commitment van ons op meetbare resultaten. En terecht! Die resultaten zijn een gevolg van het hele proces van communicatie tot en met werving en instroom. Vaak wordt alleen aan de knop van arbeidsmarktcommunicatie gedraaid op zoek naar betere resultaten, terwijl communicatie niet altijd het antwoord is. Soms kunnen we meer bereiken door acties of veranderingen in bijvoorbeeld recruitmentprocessen, en -methodes of door meer verbinding te bereiken tussen betrokken afdelingen. Dit vraagt dus om een integrale visie. Samen met Erik bieden we die verbinding nu en daarmee zorgen we voor betere resultaten.’

Hoe gaan klanten daarvan profiteren?

Hans: ‘Wij verbinden ruim 30 jaar ervaring in employer branding aan recruitmentexpertise. Dat betekent dat wij nog beter kunnen meedenken met klanten over waar de échte oplossingen liggen voor hun wervingsdoelstellingen. Want samen kunnen we nu het hele proces overzien.’

Erik: ‘De recruitmentmanager is vaak degene die met het probleem zit, namelijk: ik moet meer of betere instroom realiseren. Hij schakelt daarvoor vaak een (arbeidsmarkt)communicatiebureau in. Een mediacampagne levert dan wel meer traffic en kandidaten op. Maar dat blijkt lang niet altijd een garantie tot meer aannames. Samen komen we tot een advies dat écht integraal is en daarmee voor nog betere resultaten zorgt.’

hans-erik2

Wat maakt het verschil?

Erik: ‘Onze klanten mogen meer van ons verwachten, maar moeten durven accepteren dat we naast hen aanschuiven en echt een mening hebben over het proces tot en met aanname.’

Heeft deze samenwerking al tot resultaat geleid?

Erik: ‘Een klant van Steam worstelde al tijden met de instroom van een specifieke doelgroep. Ondanks een creatieve arbeidsmarktcommunicatiecampagne die voldoende respons opleverde. Die klant voelde zelf ook wel aan dat oplossingen elders in de keten lagen.’

Hans: ‘Daarom hebben we Erik ingeschakeld. Met zijn recruitmentachtergrond konden we de klant oplossingen aanbieden die verder reikten dan de communicatie alleen. Dat heeft onder andere inzichten opgeleverd in succesprofielen en een verbeterde candidate experience. Dat leverde de klant veel concrete verbeteracties op die de instroom verhogen. Met die aanvullende expertise maken we het verschil voor de klant.’

Erik: ‘Wij zijn een voorbeeld van de moderne economie: verschillende specialisten zoeken nieuwe samenwerkingsverbanden om met gecombineerde expertises betere oplossingen te bieden aan klanten.’

Hans: ‘Steam staat open voor iedere vorm van samenwerking en we hoeven niet alles zelf in huis te hebben. We voeren voor onze klanten wel de regie. En dat heeft al tot meerdere opdrachten en projecten geleid. We vullen duidelijk een behoefte in.’

Lees meer over Steam:

 

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners