Gem. leestijd < 1 minuut  927x gelezen

Steam 5 Lessons Learned: hoe je bullshitbingo kunt voorkomen

Steam 5 Lessons Learned: hoe je bullshitbingo kunt voorkomen

In de reeks Lessons Learned deelt Steam zijn inzichten in Employer Branding. Vorige week zagen we waarom koffie drinken essentieel is in succesvolle arbeidsmarktcommunicatie. In de lesson learned van deze week gaat het over bullshit.

Belangrijke keuzes maken mensen vooral met gevoel. Een sterk Employer Brand raakt mensen daarom in het hart en prikkelt de emotie. Maar dat betekent niet dat Employer Branding hetzelfde is als mooie plaatjes, een reclametrucje of strakke verkooppraat. Want voor een trucje wil niemand werken.

Werken speelt een belangrijke rol in ons leven. Sterker nog, het is onderdeel van je persoonlijke identiteit. Je bent kapper, advocaat of supergoed met computers. Het gaat om wat jij kunt, wat jij wil leren en waar jouw talenten liggen. Een zoektocht naar de juiste baan is belangrijk voor ons allemaal.

Geen broodje aap

Steam is ervan overtuigd dat een sterk Employer Brand altijd gaat over het echte werk. Over de mooie en de mindere dingen. Vertel je broodjes aap, dan komen niet alleen je kandidaten van een koude kermis thuis, maar voelen je eigen mensen zich bedrogen. En dat is de slechtste reclame die je als werkgever kunt hebben.

Communiceren vanuit de kracht en in de context van het werk. Daar gaat het om. Recentelijk heeft Steam bijvoorbeeld de tanden gezet in het wervingsvraagstuk van Luchtverkeersleiding Nederland. In een webserie met presentator Jamie Trenité ontdek je welke skills je als luchtverkeersleider nodig hebt door in de wereld van de luchtvaart te duiken.

Volgende week weer een nieuwe lesson learned!

Lees ook:

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners