2023 was het jaar waar duidelijk werd dat een sterk employer brand hebben daadwerkelijk effectief is en daarmee dwong het organisaties daadwerkelijk een beweging te maken van ad hoc werving naar een strategische meerjarenaanpak. Daarbij borrelde de vraag weer veelvuldig op of employer branding bij HR of Communicatie hoort. Bij de leergang van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie was dit ook al een terugkerend thema.
2024 is het jaar waar we nadrukkelijker de interne arbeidsmarkt gaan meenemen in de plannen voor arbeidsmarktcommunicatie.
2024 is het jaar waar we nadrukkelijker de interne arbeidsmarkt gaan meenemen in de plannen voor arbeidsmarktcommunicatie. ‘Behoud is het nieuwe goud’, zoals mijn collega Gusta Timmermans zo treffend zegt. Het onderscheid tussen de externe en interne arbeidsmarkt valt weg. Het gaat om mensen die werkgeluk belangrijk vinden, bij de eigen of een nieuwe organisatie. Om succesvol te zijn in de aanpak van 2024 en verder, kunnen we veel leren van de ontwikkelingen in de consumentenmarketing. En die inzichten vertalen...
Meer lezen?
Deze column van Marion de Vries, Founder Employer Brand Builders en docent bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand verschijnt. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!