Hoe zien de verwachtingen van recruiters in 2017 eruit? Om daar achter te komen, is voor de vierde keer in successie het onderzoek ‘De Stand van Werven’ gestart.
De afgelopen drie jaar heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie steeds meer dan 200 professionals op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment ondervraagd over hun verwachtingen voor het komende jaar. Uit deze enquêtes is elk jaar een zogeheten ‘Stand van Werven’ samengesteld (klik hier voor de edities uit 2014, 2015, en 2016).
Hoe werven werkgevers hun talent?
Ook in 2017 wordt dit onderzoek weer uitgevoerd. Doel ervan is om een totaalbeeld te krijgen van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment anno 2017. Welke trends en ontwikkelingen spelen er? Wat zijn de prioriteiten van de professionals in het vakgebied? Hoe werven werkgevers hun talent? Hoe effectief zijn de kanalen die ze daarvoor inzetten? Dit jaar zijn bovendien voor het eerst vragen toegevoegd over gebruikte technologie en data. Zijn we als recruiters voorlopers? Of kijken we liever de kat uit de boom?
Maximaal 8 minuten invullen
De resultaten van het onderzoek zullen onder meer op deze site uitgebreid worden besproken. Het onderzoek invullen kost maximaal 8 minuten, en levert als het goed is ook de respondent wat op. Zo kan de vragenlijst mooi als checklist voor de recruiter dienen (‘Hebben we al onze prioriteiten voor dit jaar op orde?’). Daarnaast krijgen respondenten als dank voor hun deelname als eerste inzage in de resultaten.
Door de vragenlijst in te vullen, maken ze bovendien kans op een van de volgende prijzen:
- 1x jaarabonnement op het DoelgroepenDashboard van Intelligence Group en Jobdigger (t.w.v. € 2.500,-)
- 2x opleidingscheque van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie (t.w.v. € 795,-)
- 5x vrijkaart voor Werf& Live op 11 mei 2017 (t.w.v. € 395,-)
- 5x vrijkaart voor het Recruitment Tech Event op 23 november 2017 (t.w.v. € 395,-)
Eerst lezen wat voorheen uit het onderzoek bleek?
- Bijna alle stoplichten op groen in recruitmentmarkt (2016)
- Betere vacatureteksten schrijven een van dé prioriteiten voor 2016
- Employer branding weer hot item in 2015
- Onder recruiters is geen best practice zo geliefd als Coolblue (2015)
- De Stand van Werven (2014)