Als ervaren salesmanager, trainer en coach heeft Rik de afgelopen jaren tal van bedrijven geholpen met de ontwikkeling van hun personeel op het gebied van sales, telefonische acquisitie, communicatie en verkoopondersteunend handelen. Vanuit zijn kennis en ervaring kan hij snel schakelen tussen verschillende werkvelden en weet hij in te spelen op de actualiteit.
Rik kan goed enthousiasmeren en motiveren en vindt het belangrijk dat trainees zichzelf op een natuurlijke manier ontwikkelen.
Authenticiteit staat hierbij voor hem centraal.
Rik op het Festival
Rik verzorgt samen met Gert Jan Schenau de sessie ‘Human Profiling’ – ronde 2 (14.14 tot 15.00) in zaal 19.
Human Profiling onthult, real time tijdens je gesprek, de (ware) intentie van je gesprekspartner(s) op basis van micro -en macro-expressie.
ICU heeft Human Profiling ontwikkeld en gepatenteerd. Dat maakt de sessie een unieke beleving en legt een basis, voor iedereen die meer wil weten over hoe je menselijk gedrag real time ‘leest’ en omzet in vitale informatie voor al je beslissingen, keuzes en adviezen, en in alle situaties waarin je gesprekspartner een ‘belang’ heeft, zakelijk of privé.
Wil je, tijdens je gesprekken of de voorbereiding daarvan, je informatiebron met minimaal 65% vergroten, dan is Human Profiling, qua efficiëntie en effectiviteit, de enige methode die je daarbij helpt. Aan Human Profiling ligt inmiddels 14 jaar wetenschappelijke studie ten grondslag.
Na deze sessie weet je:
- Wat micro- en macro-expressies zijn en hoe je deze leest tijdens het gesprek.
- Via ‘baselining’ erachter te komen wat de meest dominante karaktereigenschappen zijn van je gesprekspartner.
- Inconsistenties in gedrag en emotie waar te nemen in gesproken -én geschreven tekst.
- De (ware) intenties van de ander te bepalen, zonder direct op zoek te gaan naar ‘waarheid’ of ‘leugen’.
- De juiste vraag op het juiste tijdstip te stellen, op basis van wat je ziet in plaats van wat je hoort.