Wat is de motivatie voor de nominatie?
Omdat betekenisvol ondernemen Marleen in haar bloed zit, zo zet ze zich pro deo in voor het Ronald McDonald-huis, het Toon Hermanshuis, maar bijvoorbeeld ook voor Bio Vakantieoord en Stichting Energie4all;
Omdat Marleen een groot deel van haar winst ieder jaar schenkt aan een lokaal goed doel. Goede doelen steunen en maatschappelijke betrokkenheid staan jaarrond op de agenda, maar zeker rond de feestdagen geven we hier extra invulling aan. De afgelopen jaren steunden we onder andere: • Stichting Spoenk: deze stichting wil een leefomgeving creëren waar het vanzelfsprekend is dat ook kinderen en jongeren met een beperking of chronische ziekte mee kunnen doen aan sport, spel en beleven. • Voedselbank Zutphen: de Voedselbank biedt directe voedselhulp aan de armste mensen en helpt verspilling van goed voedsel voorkomen. Wij doneerden kerstpakketten en speelgoedbonnen voor gezinnen met kinderen. • Stichting City Swim voor ALS: dit zwemevenement door de Amsterdamse grachten werft fondsen voor meer wetenschappelijk onderzoek naar ALS. • Stichting Komma: helpt ongeneeslijk zieke ouders hun levensverhalen kosteloos vast te leggen in een interview op beeld, als blijvende herinnering voor hun kinderen en naasten.
Omdat Marleen mensen echt in hun kracht zet; ons team is daar het bewijs van. Allemaal mensen met heel verschillende achtergronden, met weinig recruitment of organisatieadvieservaring en toch een heel succesvol team.
Omdat Marleen ons het vertrouwen geeft om te leren, fouten te maken en zo beter te worden;
Omdat Marleen mensen durft aan te nemen zonder ervaring en hen begeleidt en ondersteunt waar nodig;
Omdat Marleen altijd kijkt naar de vraag achter de vraag in plaats van een klant keer op keer een dikke rekening stuurt;
Omdat Marleen er in geslaagd is in 20 jaar een enorm netwerk uit te bouwen; er is denken wij geen support professional in Nederland die Marleen niet kent;
Omdat Marleen continue op de hoogte blijft – en ons als team daar deelgenoot van maakt – van alle trends en ontwikkeling in recruitmentland;
Omdat Marleen erin geslaagd is ROMYN van een eenmanszaak in vijf jaar te doen uitgroeien tot een succesvolle onderneming waar vijftien mensen werken;
Omdat Marleen verder kijkt dan het CV van de kandidaten en altijd iets positiefs in iemand ziet;
Omdat Marleen zichzelf continue blijft uitdagen, recent nog door het volgen van een extra opleiding, maar bijvoorbeeld ook door zang- en gitaarlessen;
Omdat Marleen naast haar onderneming ook nog moeder is van twee pre-pubers; Omdat Marleen altijd koffie voor kandidaten haalt;
Omdat Marleen, ondanks dat ze nog nooit gewonnen heeft, ieder jaar weer enorm enthousiast is voor de pubquiz;
Omdat Marleen de koningin is van de droge humor;
Omdat Marleen voor ieder van ons een warme Stoov heeft gekocht; koukleumen die we zijn;
Omdat Marleen altijd de laatste chocolade op kantoor opeet, maar dan gelijk nieuwe koopt;
Omdat Marleen ons ieder jaar onszelf in het zweet laat werken voor een sponsorloop voor een goed doel; Omdat Marleen, zoals ze zelf zegt, ‘what you see is what you get’ is en daarom een voorbeeld voor ons allemaal bij ROMYN
Marleen is een ster in het maximale halen uit de menselijke vermogens, capaciteiten en relaties. Daarbij durft ze verder te kijken dan technisch goede matches, maar richt ze zich ook sterk op wat niet goed in datasets te vangen is: potentieel tot een match. Bijvoorbeeld voor kandidaten die niet precies bij een vacaturetekst passen, maar die wel passen bij het organisatievraagstuk waarvoor de vacature wordt uitgezet. Zo draait het voor haar niet om een zo groot mogelijk adressenbestand met koude relaties, maar om een slanker bestand waarbij de relaties warm worden gehouden (door het organiseren van events, sturen van kerstattenties, persoonlijk contact na de plaatsing) en ze steeds goed op de hoogte is van wat iemand wil, wat hem of haar drijft en op welke manier mindset en skills tot hun recht kunnen komen bij opdrachtgevers. Daarnaast is Marleen ontzettend sociaal gedreven met pro deo opdrachten voor bijvoorbeeld het Ronald McDonaldhuis en geeft ze het goede voorbeeld door niet-recruiters in haar organisatie een kans te geven om recruiter te worden, puur omdat zij de potentie ziet van wat iemand wel zou kunnen, los van of de vereiste ervaring of diploma op het CV staat.