Suzanne van Triest

Suzanne van Triest adviseert mensen en organisaties over hun marketing-, branding en recruitmentstrategie. Naast strategie ontwikkeling traint en begeleidt zij bestuurders, sporters maar ook starters bij het ontwikkelen van hun personal brand en effectieve online profilering, waarin organisatie- en persoonlijke doelstellingen samenkomen.

Momenteel is Suzanne a.i. Programmamanager recruitment bij Omring, een grote zorgorganisatie in West-Friesland, de kop van Noord-Holland en op Texel.

Nikki van der Post

Nikki is Recruitment Marketeer voor o.a. Bruynzeel Keukens, Miele en Nederlandse Loterij. Elke dag werkt zij aan creatieve employer branding concepten om organisaties sterker en origineler te positioneren op de arbeidsmarkt.

Recruitment kan ook anders. Dat is onze visie sinds wij in 2002 zijn begonnen. EN HR solutions heeft een innovatieve kijk op de arbeidsmarkt met een sterk uitgangspunt: Recruitment is een specialisme, Recruitment Process Outsourcing de oplossing.

Erik van den Hoff

Erik van den Hoff vindt het interessant hoe organisaties en mensen zich continu ontwikkelen. Zoals een monteur zijn steeksleutel gebruikt om een machine te onderhouden gebruikt hij wetenschappelijke literatuur om organisaties en mensen verder te ontwikkelen.

Volgens hem kunnen bijna alle bedrijfsprocessen inhoudelijk en procedureel versterkt en verbeterd worden door een professional erbij te betrekken die verstand heeft van gedrag, attitudes, cultuur, ontwikkeling en het brein.

Binnen Techsharks vormt hij samen met Eveliese Luiting het Promise Team. Zij willen de beste werkgever zijn voor hun medewerkers.

Florentine Coenen-Viersen

Als recruiter moet je tegenwoordig alles kunnen; je bent online marketeer, content schrijver voor de werken bij site, employer branding specialist, je bent data analist van de arbeidsmarkt, accountmanager en gesprekspartner richting kandidaat en hiring managers, je kunt competentiegericht interviewen en verder is het belangrijk dat je heel goed kunt luisteren en beschikt over een sterke overtuigingskracht.

Florentine heeft na 7 jaar in de uitzendbranche gewerkt te hebben in 2018 de overstap gemaakt naar DHL Express als Recruitment Business Partner. Haar belangrijkste taak werd de zichtbaarheid van recruitment binnen en buiten de organisatie te vergroten.

Met een organisatie van 2000 medewerkers en 2 corporate recruiters moesten er strategische beslissingen genomen worden om de dienstverlening van recruitment te vergroten binnen én buiten de organisatie. Welke keuzes hebben wij gemaakt om ondanks de lastige arbeidsmarkt vacatures snel in te vullen? We nemen je graag mee in onderwerpen zoals interne doorgroei, doelgroependashboards, employer branding en het vergroten van online zichtbaarheid voor de latent werkzoekenden.

Vincent Frijdal

Vincent Frijdal, Recruitment & Employer Branding manager bij IKEA Nederland.

Ik ben 14 jaar geleden gestart bij IKEA als teammanager klantenservice en heb sindsdien veel verschillende kansen gekregen mij te mogen ontwikkelen. Een van deze kansen was een project waar ik verantwoordelijk was voor het bijbehorende changemanagement proces. Een rol die heel goed bij mij bleek te passen en waar ik mijn passie voor het HR werkveld echt heb ontdekt. Zonder enige ervaring in HR kreeg ik de kans en het vertrouwen om de rol van HR manager te vervullen. Want zo doen we dat bij IKEA. Als je de passie hebt en de wil om te leren dan zijn de carrièremogelijkheden eindeloos! Als slechts 1 van de vele voorbeelden van IKEA medewerkers met een bijzonder carrièrepad voel ik me trots ambassadeur te mogen zijn voor het werkgeversmerk van IKEA. En vertel ik graag hoe wij met elkaar onze persoonlijke missie “Uppdrag” in het leven verbinden aan de visie van IKEA; Het creëren van een beter bestaan voor zoveel mogelijk menen.

Toine Latour

Toine Latour werkt sinds 2017 bij de Belastingdienst. Als senior adviseur houdt hij zich bezig met vraagstukken rondom selectie en ontwikkeling van sollicitanten en medewerkers. Medio 2018 heeft hij met een select gezelschap collega’s aan de tekentafel gezeten om de Selectieboulevard in te richten. In korte tijd is er een succesvolle procedure ontwikkeld waarbij er tot wel 500 kandidaten per maand kunnen worden uitgenodigd voor een selectiedag. Het selecte gezelschap is inmiddels uitgebreid tot een groot team, waar Toine de rol van projectleider bekleedt. Als projectleider weet hij alle betrokken disciplines opgelijnd te krijgen om voor een goed lopende procedure te zorgen. A&O psycholoog heeft hij oog voor het bewaken van een kwalitatief zorgvuldige selectieprocedure, waarbij de candidate experience ook een belangrijke rol speelt.

Ferry Leeflang

Ferry Leeflang is eind 2017 gestart als coördinator Jobmarketing bij de Belastingdienst. Met een team van 8 specialisten staat hij aan de lat om aan de enorme wervingsopgave van de Belastingdienst te voldoen. In de korte periode na zijn instroom zijn hiervoor een aantal belangrijke stappen gezet. De Belastingdienst heeft een gezicht gekregen door eigen medewerkers in de employer branding campagne op de voorgrond te plaatsen. Voor de strategische doelgroepen is een wervingsaanpak ontwikkeld en de werkenbij-site is hierop aangepast. Het omvangrijke wervingsevent: “De werkweek van de Belastingdienst” heeft met groot succes plaatsgevonden en een proces is ingericht waarbij de alle betrokken disciplines data gedreven werken en de gekozen aanpak snel kunnen bijstellen om het effect of de efficiëntie te vergroten. Voor de komende maanden staan de ontwikkeling van talent relationship strategie, een nieuwe campagnestrategie en de nieuwe employer brandingsite op het programma.

Carolien Wagenaar

Carolien Wagenaar staat aan het roer van Seed Valley. Dé merknaam voor de zaadsector in Noord-Holland. Op dit moment werkt zij in haar rol als programmamanager aan de strategische visie. Wat heeft Seed Valley tot een merk gemaakt en hoe behouden we het merk in de komende jaren?

In de jaren ervoor is zij als projectleider verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van een nieuwe arbeidsmarktcampagne en diverse samenwerkingen met het onderwijs.

Over Seed Valley
Wat Silicon Valley is voor IT en software, dat is Seed Valley voor de ontwikkeling van nieuwe groente- en bloemenrassen.
Nederland is wereldkampioen op dat gebied. Maar veel mensen weten dat niet. Seed Valley is 10 jaar geleden opgericht om de bekendheid en het imago van de sector te versterken. Inmiddels is het samenwerkingsverband uitgegroeid tot een netwerk van 40 bedrijven met jaarlijks zo’n 300 vacatures.

Marco van Rookhuijzen

Marco van Rookhuijzen is een van de oprichters van Steam, hét bureau voor Employer Branding dat dit jaar 25 is geworden. Marco’s DNA zit in Steam. Marco is Steam. Samen met Hans Kroonen en Maarten Kuipers vormen ze Steam’s eigen EVP. Een cultuur waar werkplezier voorop staat en Marco zorgt voor de zakelijke genen. Daarnaast is hij voor een aantal klanten eindverantwoordelijk. Het Ministerie van Defensie is er één van. Samen met verschillende collega’s stond hij aan de basis van het huidige Defensie werkgeversmerk.

Op zoek gaan naar de ziel, naar de cultuur, naar de essentie van een organisatie en daarvan een merk ontwikkelen maakt ons werk interessant, inhoudelijk maar vooral ook leuk. Dat drijft Marco en maakt Steam bijzonder.

Carline van Veen

Carline van Veen is People & Culture Hero bij Tony’s Chocolonely. Binnen het People & Culture team focust zij zich nu op de People visie en op de werkpret, ontwikkeling, prestatie, arbeidsvoorwaarden en vitaliteit van team Tony’s. Hoe laten we ‘t, in onze internationale groei, op eigen wijze voor ons werken?

Silene Geuze

Silene Geuze is een bevlogen arbeidsmarktcommunicatie adviseur. Met passie voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie helpt zij organisaties bij het sterker maken van hun werkgeversmerk zodat zij zichtbaarder worden voor hun wervingsdoelgroepen. Silene doorziet snel het geheel en met haar verbindende stijl weet zij voor iedere organisatie maatwerk voor wervingsvraagstukken te ontwerpen, plannen en tot uitvoer te brengen.

 

Jolina Kragtwijk

Jolina Kragtwijk is Manager HR bij Rochdale. Met oog voor overzicht en ontwikkelingen die in een organisatie spelen is Jolina in staat om de juiste HR instrumenten te ontwikkelen en in te zetten. Waardoor medewerkers kunnen doen waar zij goed in zijn en de organisatie zicht verder ontwikkelt en de goede resultaten neerzet. In haar loopbaan heeft zij diverse HR rollen gehad en met veel enthousiasme, energie en betrokkenheid weet zij diverse HR projecten te realiseren (van werving en selectie, gesprekscyclus, duurzame ontwikkeling etc.). Eén daarvan is onlangs de arbeidsmarktcommunicatie van Rochdale, de eerste in de Woningcorporatie markt die haar eigen werkenbijsite heeft en duidelijk met een eigen werkgeversimago naar buiten is getreden.