Wordt TikTok het volgende recruitmentkanaal, zo vroeg deze site zich al in januari af. En jawel, hoor, langzaam lijkt het die kant op te bewegen. De nog steeds snelgroeiende app (nu al rond de 4,5 miljoen gebruikers in Nederland) wordt door steeds meer organisaties ontdekt vanwege de wervingsmogelijkheden. Nieuwste loot aan de stam is supermarktketen Dirk, dat kandidaten voor een traineeship ermee wil laten solliciteren.
Steeds meer werkgevers ontdekken TikTok vanwege de wervingsmogelijkheden.
Alle potentiële ‘Dirkteuren’ van de toekomst krijgen een oproep via TikTok om zich te melden. Die oproep wordt gedaan door de huidige directeur Marcel Huizing. Hij roept via sociale media als TikTok, Instagram en LinkedIn iedereen die geïnteresseerd is in een traineeship voor afdelingsmanagers op om door te klikken naar werkenbijdirk. Om via een TikTok-video te solliciteren, moet je eerst DIRK volgen op TikTok en vervolgens de hashtag #DIRKteur toevoegen aan je video. Daarnaast kun je als sollicitant ook op die site je cv uploaden én je TikTok-linkje erbij plaatsen. En natuurlijk kun je ook nog steeds solliciteren met alleen een goede motivatie en cv.
@dirksupermarktenDirk zoekt Dirkteur van de toekomst. Solliciteer via Tiktok met ##Dirkteur op het Afdelingsmanager Traineeship. ##dirkvandenbroek ##chooseyourcharacter
Tijd om stappen te maken
Huidig Dirk-directeur Huizing: ‘Steeds meer van onze potentiële kandidaten zijn online te vinden. Daarom vonden wij het ook tijd om daar stappen te maken. We zijn tenslotte op zoek naar de ‘Dirkteur van de toekomst’! Door TikTok als presentatie-tool te gebruiken geven we de kandidaten nog meer opties om zich, voorafgaand aan een gesprek, zo waarheidsgetrouw mogelijk te laten zien.’