Gem. leestijd 2 min  10x gelezen

Smaakmakers Compagnie neemt Skanna Horeca Uitzendbureau over en breidt uit naar België

Smaakmakers Compagnie, bekende speler in de Nederlandse event- en hospitalitybranche, heeft Skanna Horeca Uitzendbureau overgenomen. Met deze uitbreiding zet het bedrijf tegelijk de eerste stap naar internationale groei in België.

Smaakmakers Compagnie neemt Skanna Horeca Uitzendbureau over en breidt uit naar België

Met de overname van Skanna versterkt de Smaakmakers Compagnie haar positie als toonaangevende hospitalitypartner en aantrekkelijke werkgever in de branche. Met een geconsolideerde omzet van bijna 24 miljoen euro, 34 kantoormedewerkers, ruim 1.100 koks, 750 host/hostessen en nu meer dan 1.300 actieve horecamedewerkers is het bedrijf klaar voor elke personele uitdaging.

De Smaakmakers Compagnie heeft ruim 1.100 koks en 750 hostessen beschikbaar.

 Al 25 jaar biedt het Rotterdamse bedrijf Smaakmakers Compagnie hoogwaardige personeelsoplossingen in de vorm van bemiddeling, uitzenden, payrolling en werving & selectie. De organisatie bestaat uit de gespecialiseerde labels:

  • De Witte Brigade – Landelijke bemiddeling van koks en keukenpersoneel.
  • Stella Agency – Hospitality professionals voor premium zakelijke evenementen, beurzen en corporate hospitality en front-office.
  • AENF Hospitality – Flexibel en getraind horecapersoneel voor evenementen, catering en horeca.
  • Zelfstandigwerkendkok.nl – Recruitmentplatform voor het vinden van koks die op zoek zijn naar een vaste baan.
  • Pay-Rules – Loonadministratie en payrolling voor de horecasector.

Taste; a matter of TASTE; van Gogh Museum; museumkwartier; Amsterdam; Cojan van Toor Professional Photography; Oudewater

Overname van Skanna

Met haar hoofdkantoor in Utrecht en sterke aanwezigheid in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht is ook Skanna al 20 jaar een gevestigde naam in de horeca-uitzendbranche. De overname omvat ook de Belgische activiteiten van Skanna, waardoor de Smaakmakers Compagnie nu voor het eerst haar netwerk en expertise ook internationaal uitbreidt.

‘Door de krachtenbundeling vergroten we onze impact en versterken we onze positie.’

Roelant ten Dam, eigenaar van de Smaakmakers Compagnie, ziet dit als een logische stap. ‘Door de krachtenbundeling vergroten we onze impact en versterken we onze positie als kwalitatieve en flexibele hospitalitypartner. Skanna’s sterke reputatie sluit naadloos aan op onze visie. Teven biedt de uitbreiding naar België nieuwe groeikansen.’ Hoewel Skanna onderdeel wordt van de Smaakmakers Compagnie, blijft het zijn eigen merkidentiteit en werkwijze behouden. Voor opdrachtgevers en medewerkers verandert er niets, behalve dat ze profiteren van bredere expertise en ondersteuning.

Lees ook

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners