Vanmiddag zijn de SJP Magneten weer uitgereikt, de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie. Tijdens de Employer Branding Experience in Scheveningen werden in totaal 6 Magneten uitgereikt. Vier voor creativiteit, een voor effectiviteit en een jong talent.
Creativiteitsmagneten
In totaal zijn er vier Magneten uitgereikt in de categorie creativiteit.
- Achmea – De PersoneelZaak, online
Onder het mom van ‘kunnen wij jou onze klanten toevertrouwen?’. Klanten namen selectiegesprekken af bij managementtrainees. - Albert Heijn – Young Works, categorie print
Advertentie om hoofddoek die medewerkers en klanten dragen in een positief daglicht te stellen. - Koninklijke Luchtmacht – Ara M/V, online
Tweede deel van virtuele luchtmachtbasis Base-x.nl waarin o.a. de minder voor de hand liggende vacatures naar voren komen. Jury was onder de indruk van de executie. - Ministerie van Defensie – Steam/Maximum, online
Campagne om 300 (v)mbo technici te werven voor de 4 verschillende defensie-onderdelen. Op Marktplaats werden onderdelen geplaatst en wanneer men op de pagina kwamen begon een wervingsfilm te spelen.
Effectiviteitsmagneet
Winnaar van een Effectiviteitsmagneet is PostNL, Publicis Personeel. De campagne ‘postbezorger, deel van je leven’ moest zorgen voor werving van parttime postbezorgers. De jury was te spreken over het resultaat en het feit dat er een nulmeting is gedaan.
Jong talent
In de categorie jong talent wonnen Alwin de Groot en Joris van der Vorst met hun concept om kappers te werven voor het kappersvak: Welke geschiefenis ga jij knippen?
Presentatie
De uitreiking had dit jaar een ander karakter. Sinds de uitreiking onderdeel is van hét event in dit specialisme, de Employer Branding Experience, is het publiek ook breder. Daarom presenteerden de winnaars en de jury’s hun verhaal kort.
56 inzendingen
De drie Magneetjury’s hebben in totaal 56 inzendingen beoordeeld. Een creativiteitsjury, effectiviteitjury en een employer brand jury hebben zich verdiept in het beste werk in arbeidsmarktcommunicatie van het afgelopen jaar. SJP-voorzitter Hans Kroonen: “De jury is samengesteld uit een mix van creatieven, strategen, specialisten en klanten”. Dat leverde weer pittige discussies op. Het lijkt wel of de lat automatisch op de juiste hoogte wordt gelegd. Alleen het beste werk wordt genomineerd. De SJP strooit nu eenmaal niet met nominaties en Magneten. Misschien dat daarom de Magneet onlangs door vakblad Werf& tot meest begeerde prijs is uitroepen.”