Recruitment marketing bevindt zich op het snijvlak van sourcing, recruitment, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Het is het effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt.
Meet the candidate where they are, and make it great
Na de eerste drie successen, organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op donderdag 14 juni voor de vierde keer het seminar Recruitment Marketing. Heleen Stoevelaar neemt je samen met gastspreker Dirk Meeuws deze dag mee in de wereld van recruitment marketing.
Doordat kandidaten steeds minder makkelijk te vinden en verleiden zijn gelden er nieuwe spelregels in het werven van talent. Hiervoor zijn ook andere aanpakken nodig. O.a. met behulp van doelgroep data-analyse, experience, tech, verrassen, bellen en social. Tijdens het seminar hoor je alle mogelijkheden en hoe dit in te zetten.
Wat leren de deelnemers tijdens het seminar?
- Het vinden van latente baanzoekers (online) communities: searchen en sourcen.
- In kaart brengen van doelgroepen door middel van data-analyse tools.
- ‘Tech’ innovaties waardoor jij slimmer gaat werven.
- Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
- De kracht van impact en een goede candidate experience.
Speciaal combitarief
Het seminar Recruitment Marketing leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Kom je samen dan ontvangt de tweede deelnemer 50% korting. Gebruik hiervoor actiecode combi-rm.
Een dag aan de slag met jouw recruitment marketing?
Kom dan naar het seminar op donderdag 14 juni in Amersfoort. Kijk voor meer informatie, inschrijven en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.