Gem. leestijd 2 min  536x gelezen

Waarom de schoonmaakbranche in zijn jongste campagne vooral op geld hamert

In de strijd om jonge medewerkers gooit de schoonmaakbranche het vooral over de boeg van wat je er kunt gaan verdienen. Dat krijgt vorm in de campagne ‘Schoonmaak je rijk‘. Hoe ziet die campagne er zoal uit?

Waarom de schoonmaakbranche in zijn jongste campagne vooral op geld hamert

Hoe kun je in deze tijd een jonge doelgroep enthousiasmeren? Vooral door het te hebben over wat je er kunt verdienen, denkt de schoonmaakbranche. Althans, dat lijkt duidelijk de insteek van de campagne ‘Schoonmaak je Rijk‘, die de bijna 500 schoonmaak- en glazenwassersbedrijven in Nederland deze week gezamenlijk lanceerden.

‘Zo heb je die e-bike of nieuwe laptop binnen de kortste keren bij elkaar geschoonmaakt!’

De branche is goed voor 125.000 medewerkers die schoonmaken ‘op de meest unieke locaties en aan de slag gaan op freaking flexibele tijden’, aldus de bijbehorende campagnesite. Om vervolgens in hetzelfde hippe jeugdig bedoelde jargon te vervolgen: ‘Het allermooiste van alles is… het uurloon is gigantisch goed! #kaching. Zo heb je die e-bike of nieuwe laptop binnen de kortste keren bij elkaar geschoonmaakt!’ Dus: 3… 2… 1… Let’s get rich!

Studenten

De brancheorganisatie van de schoonmaak richt zich met de campagne dus duidelijk op jongeren, en dan met name studenten. De campagne wil het werken in de schoonmaak dan ook neerzetten als de ideale bijbaan. De focus is daarbij vooral op de voordelen die het schoonmaakwerk zou bieden. Dus naast het salaris ook op de werktijden (wanneer het jou uitkomt), en de locatie (dichtbij huis).

‘Om van de campagne een groot succes te maken, hebben we de hulp nodig van alle ondernemers in de branche.’

Deze arbeidsmarktcampagne is een pilot, aldus communicatiemanager Ilse Vanhijfte. ‘Dat betekent dat we kijken of het zin heeft om de krachten te bundelen en het werk en onze mooie branche onder de aandacht te brengen.’ De communicatiemanager zegt ook te hopen dat deze campagne het begin is van meerdere gezamenlijke campagnes. ‘Om van de campagne een groot succes te maken, hebben we de hulp nodig van alle ondernemers in de branche’, zegt ze ook. ‘Samen zijn we namelijk nog beter in staat om te roepen dat we dé bijbaan voor studenten hebben en zetten we een eerste stap in de broodnodige vergroening.’

schoonmaak je rijk

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners