Gisteren startte Saxion Hogeschool een nieuwe langlopende arbeidsmarktcampagne om toptalent uit de praktijk te werven voor een baan als docent/ onderzoeker. Als gevolg van groei van de kennisorganisatie en de naderende vergrijzing (medio 2014) gaat Saxion op zoek naar een nieuwe generatie docenten.
Masteropgeleide co-creators gezocht
Saxion wil alleen het beste voor haar studenten. Met haar ambitieuze toekomstplannen is Saxion kritischer dan ooit. Saxion zoekt masteropgeleide co-creators uit de praktijk met bezieling en ambitie. Professionals die met beide benen in hun vakgebied staan en studenten voortdurend kunnen inspireren. Naast onderwijstaken participeren docenten ook in praktijkgericht onderzoek, waarmee Saxion een innovatieve bijdrage wil leveren aan opdrachtgevers en de maatschappij. Tenslotte zullen docenten actief moeten kunnen participeren in de onderscheidende profilering van Saxion op het terrein van Living Technology.
Inzet op online- en social media
Hiervoor is een online- en social media campagne ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau WijZE. Om de wervingsdoelstellingen te bereiken is er een samenwerking aangegaan met LinkedIn, hét online zakelijk netwerk. Ook vraagt Saxion medewerkers om als ambassadeur zelf actief toptalenten vanuit hun sociale netwerken (zoals LinkedIn, Twitter en Facebook) aan te dragen. Met een profieltest op de vernieuwde recruitmentsite kunnen potentiële docenten kijken of deze baan écht bij hen past. Onze eigen docenten en studenten spelen de hoofdrol in de campagne.
Making of
Bekijk hieronder the making of video.