10 vestigingen, 100 interne collega’s, 1.000 werkende collega’s bij klanten. Al 5 keer FD Gazelle als een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. En dat in minder dan 10 jaar bereikt. Ondanks de barre coronatijden, heeft de Rotterdamse personeelsbemiddelaar Daan wel redenen genoeg voor een feestje.
‘Zelfs een cupcake is er al verstuurd geweest tijdens deze periode.’
Maar ja, hoe vier je zo’n feestje, als je door coronamaatregelen nauwelijks bij elkaar mag komen? ‘Een klassiek pakketje voor thuis hadden we eerder al gestuurd, ook een kaartje, zelfs een cupcake is er al verstuurd geweest tijdens deze periode’, vertelt ‘marketingman’ Maikel Louwerse. ‘Tijdens een digitale brainstorm van het marketingteam gingen we dan ook op zoek naar een nóg leukere manier om deze collega’s te bedanken.’
‘Kijk eens even naar buiten…’
Een van de eerste ideeën was een zeppelin de lucht in te sturen. Maar dit idee bleek uiteindelijk toch niet haalbaar, aldus Louwerse. ‘Toen kwamen we al snel uit bij het idee van een vliegtuigje met een banner. Uiteindelijk zijn dat vier vliegtuigen met vier verschillende banners geworden. Het toffe hieraan is dat de vliegtuigjes zo flexibel waren dat we ook echt boven de locaties van de collega’s hebben kunnen vliegen. Hoe tof is het als je jouw naam op een banner ziet als je gevraagd wordt even naar buiten te kijken…?’
De stunt met de vliegtuigen werd bedacht ter gelegenheid van het bereiken van de mijlpaal van 1.000 werkende collega’s. Deze mensen werken vooral in de publieke sector; de zorg, het onderwijs en de overheid. ‘Juist in deze vakgebieden zijn de klappen gevallen de afgelopen tijd en is nog steeds een enorme druk’, zegt Louwerse. ‘Al deze collega’s hebben fantastisch werk geleverd. Op deze manier wilden we hen daarvoor bedanken.’
1.000 actieve projecten
Daan, dat zegt te staan voor ‘een wereld vol leuke banen’, is gestart in 2012. Momenteel zijn er niet alleen 1.000 werkende collega’s, maar ook zo’n 1.000 actieve projecten. ‘We verwachten de stijgende lijn vast te houden’, zegt Louwerse. ‘Vooral in de zorg is de druk nu enorm hoog en zoeken we eigenlijk samen met zorginstellingen elke dag weer naar nieuw personeel.’
‘Vooral in de zorg is de druk nu enorm hoog.’
De actie in de lucht is overigens niet alleen offline opgevallen. ‘Uiteraard hebben we de offline actie ook naar online gehaald en via een mailing en al onze overige kanalen onze collega’s bereikt’, aldus Louwerse. Zo kon je misschien geen groot feest geven, maar is het volgens hem toch gelukt iedereen bij elkaar te krijgen.