De nieuwe campagne van het UMC Utrecht zet de verhouding tussen patiënt en zorgverlener op zijn kop.
Het arbeidsmarktcommunicatiebeleid van het Universitair Medisch Centrum Utrecht was al vaak prijswinnend. In de nieuwe wervingscampagne is het uitgangspunt dat patiënten tegenwoordig steeds beter op de hoogte zijn en als zodanig steeds vaker een ‘specialist’ op het gebied van hun eigen ziekte. Als zorgverlener blijf je de inhoudelijke expert, maar werk je steeds intensiever samen met de patiënt, wat een andere relatie oplevert.
Nieuwe rolverdeling
Het UMC Utrecht wil met de campagne, die ontwikkeld is door bureau Steam, potentiële medewerkers aanspreken die zich uitgedaagd voelen door deze nieuwe rolverdeling. De campagne van het academisch ziekenhuis is vanaf 20 juni te zien op abri’s en billboards in Utrecht en omgeving.
Grootste werkgever in de regio
Het UMC Utrecht is met meer dan 11.000 medewerkers de grootste werkgever in de regio. Het ziekenhuis zoekt vooral operatieassistenten, apothekersassistenten en gespecialiseerd verpleegkundigen, zoals dialyse- en kinder-IC verpleegkundigen. Behalve gediplomeerde medewerkers, zijn er ook mogelijkheden voor mensen die nog aan een opleidingstraject moeten beginnen.