Vanaf vandaag is er een speciaal online tv-kanaal, helemaal gewijd aan de wereld van werving en selectie.
Het online tv-kanaal heeft het motto ‘Zet outperformers aan’ meegekregen. RecruitmentTV is een initiatief van Carerix en Intelligence Group, twee partijen die al langer actief zijn met content op het gebied van werving en selectie, maar nu voor het eerst de stap naar televisie zetten.
Wekelijks actuele thema’s
Het tv-kanaal is vanaf 1 september live is en brengt met grote regelmaat wisselende, actuele thema’s die op een verfrissende manier worden gepresenteerd. Het kanaal richt zich op de ambitieuze, professionele recruiter, die behoefte heeft aan verdiepende informatie rondom zijn of haar vakgebied.
Interviews en analyses
Die verdiepende informatie komt via korte interviews en scherpe analyses met toonaangevende personen uit de recruitmentsector. De programma’s worden samengesteld door Veronique Oonk, Recruitment Intelligence Manager bij de Intelligence Group en Arco Westbroek, Chief Product Owner bij Carerix.
‘On brand’ interviewervaring
In de eerste aflevering staat de werving en selectie van Hunkemöller centraal. Hierin vertelt global recruitment & talent manager Suzanne Jansonius hoe zij erin is geslaagd een efficiënt en effectief wervingsproces te creëren met video-recruitment, die zorgt voor een ‘on brand’ interviewervaring.
Gastsprekers welkom
Volgende afleveringen zullen onder meer Bas Westland, Edwin van der Sande (Tata Steel) en Gerard Mulder (Textkernel) de kans geven hun visie te delen. RecruitmentTV biedt ook een podium aan gastsprekers die zich via de site kunnen aanmelden om geïnterviewd te worden.
Kwaliteitscontent
Volgens Geert-Jan Waasdorp, directeur van de Intelligence Group en Carerix-directeur Reinald Snik ontbrak het tot nu toe aan een tv-platform voor de professionele recruiter. “Onze beide organisaties doen regelmatig onderzoek en publiceren dit via whitepapers en opinieartikelen. We zien echter dat kwaliteitscontent nog slechts beperkt beschikbaar is via bewegend beeld. Vandaar dit initiatief, met als uitgangspunt snelle, kwalitatieve updates op een toegankelijke manier gepresenteerd.”