Per 1 september zijn Recruitment Marketeers en Intelligence Group een partnership aangegaan. Als twee vakbekwame partijen op gebied van recruitment hun krachten bundelen, ontstaan kansen. Bij het optimaliseren van recruitment-campagnes is goede data en marktinformatie essentieel, weet Bart Muller, adviseur bij Recruitment Marketeers. Recruitment Marketeers heeft gezamenlijk meer dan 50 jaar ervaring in recruitment marketing en arbeidsmarktcommunicatie.
Het kan altijd beter
‘We hebben via onze campagnes zelf veel data opgebouwd, getoetst en toegepast. Het resultaat is dat onze campagnes slimmer worden en beter renderen’, vertelt Muller enthousiast. Recruitment Marketeers zit momenteel ver boven de benchmark voor hoe een campagne moet presteren. Maar het kan altijd beter, door nóg meer inzicht in de doelgroep bijvoorbeeld.
Marktonderzoeker Intelligence Group is dé partner bij uitstek gezien het uitgebreide en vooral grondige onderzoek dat deze partij doet. De Europese marktleider in talent intelligence biedt datagedreven oplossingen (voor recruiters en werkgevers) die vraag en aanbod op de arbeidsmarkt beter op elkaar aan laten sluiten.
‘De implementatie van het dashboard Giant geeft naast onze eigen data nog meer inzichten over kandidaten en hun beweegredenen.’
‘De implementatie van het dashboard Giant geeft naast onze eigen data nog meer inzichten over kandidaten en hun beweegredenen, maar ook over de gehele arbeidsmarkt’, vervolgt Muller. Met deze data-integratie zoekt Recruitment Marketeers naar bevestiging en naar verrassende inzichten voor campagnes, met als doel deze nog verder te optimaliseren.
Recruitment next level
Bij Recruitment Marketeers is de data het vertrekpunt van alle campagnes, weet Gilbert den Elzen. ‘Wij zien data als het belangrijkste middel in de concurrentiestrijd om het schaarse talent in deze krappe arbeidsmarkt voor onze klanten te laten kiezen. Ondanks dat we zelf een behoorlijke set aan data hebben vergaard, is het belangrijk om met een open vizier te kijken waar en hoe we verder kunnen verbeteren’, vult Den Elzen aan.
Campagnes en adviezen worden naar een hoger niveau getild.
Nu Recruitment Marketeers officieel een partnership aangaat met Intelligence Group en gebruik kan maken van hun data worden campagnes en adviezen naar een hoger niveau getild. ‘Hiermee krijgen we voor iedere doelgroep nog meer inzage in zaken als motivatie om van baan te wisselen en verwachtingen van het sollicitatieproces’, licht Den Elzen verder toe. Bovendien worden nu ook veranderend oriëntatiegedrag, sourcingsdruk en mobiliteit in kaart gebracht. Een waardevol partnership dus waar iedereen beter van wordt, zeker in deze kandidaatgedreven arbeidsmarkt.
Een waardevol partnership waar iedereen beter van wordt, zeker in deze kandidaatgedreven arbeidsmarkt.
Geert-Jan Waasdorp, directeur en oprichter van Intelligence Group: ‘Kennis en ervaringen zijn belangrijkste ingrediënten voor succes, zoals je die terugvindt bij Recruitment Marketeers. Als je die op een slimme manier combineert met doelgroepdata dan kun je echt een verschil maken in deze moeilijke arbeidsmarkt. Het klinkt als een marketing verhaal, maar het is het verschil in een lege of gevulde stoel. Mooi om samen met deze pioniers in de arbeidsmarkt te kunnen samenwerken’.
Op naar verrassende uitkomsten en een mooie samenwerking!
Lees ook
- Alle zakennieuws