Omschrijving van de case
De recruitmentsite werkenbijns.nl wordt jaarlijks door ruim 1,5 miljoen bezoekers bezocht. Dat levert een grote hoeveelheid tactische, anonieme recruitmentdata op over de funnel en het gedrag van onze bezoekers. Door middel van onze ‘recruitment dashboard app’ ontsluiten wij gegevens uit ons ATS, Google Analytics en people analytics op een interactief platform. Zo zijn de data vanuit verschillende systemen gebundeld en makkelijk toegankelijk voor de recruiter. Via de recruitment dashboard app geven wij onze recruiters namelijk realtime inzicht in de online funnel van hun vacatures.
Via de recruitment dashboard app geven wij recruiters realtime inzicht in de online funnel van hun vacatures.
De app is te gebruiken op mobiel en desktop, zodat iedere recruiter de funnel letterlijk in zijn of haar broekzak heeft. De recruitment dashboard app richt zich op drie kernpunten: 1. inzicht in het webverkeer- en gedrag van de (potentiële) kandidaat, 2. historische benchmarkgegevens over de doorlooptijden van publicatie tot plaatsing op vakgebied niveau en 3. inzichten vertalen naar acties door middel van een chatfunctie met recruitment-marketingcollega’s voor specifieke targeting of marketingacties.
Wat was de impact van de case?
De app is ontwikkeld als onderdeel van een LEAN-experiment in een zogenoemd MVP (Minimal Viable Product). Het idee is geboren vanuit de behoefte om snel en laagdrempelig inzicht te krijgen in webstatistieken van de gepubliceerde vacatures op werkenbijns.nl. Dankzij de ontwikkelde MVP hebben wij in praktijk het nut van de app kunnen valideren en deze wordt zodoende doorontwikkeld.
Met deze recruitment dashboard app stellen wij recruiters in staat de interne organisatie te adviseren.
Dagelijks maken de recruiters gebruik van de app om de interne managers te informeren over de gang van zaken en op basis van realtime data tactische keuzes te maken. Hierdoor stellen wij de recruiters in staat de interne organisatie te adviseren over de verwachte doorlooptijden, best recruitment mix (inzetten op vast, of flex of een combinatie van beide) en de benodigde wervingsinstrumenten. Door het gebruik van de app is het samenspel tussen recruiters, recruitmentmarketing en de business verbeterd. De app geeft laagdrempelig inzicht en biedt concrete handvatten om tot een optimale recruitmentaanpak te komen.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Het ontsluiten van realtime funnel data in een app die tevens de samenwerking tussen recruitmentmarketing, de business en recruiter zelf faciliteert, verhoogt de impact en effectiviteit van de recruiter.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
- Adham Laamraoui (Product Owner werken bij NS & Recruitment app)
- Daphne van der Sprong (Manager Recruitment Marketing)
- Liza de Jong (project manager insights)
- Ruben Liefting (data analytics consultant)
- Jelmer Koppelmans (Google analytics consultant)
- Sindey Kunst (low code app developer)
Meer weten?
Bekijk hier alle inzendingen van 2022 voor de Werf& Awards.