Met zes ultrakorte en hilarische Vine-video’s probeert SENSE Recruitment vacatures onder de aandacht te brengen van topconsultants.
Wat de video’s precies te maken hebben met de aangeboden banen, dat is eigenlijk niet te zeggen. Leuk zijn ze wel. De video’s spreken kandidaten aan op diverse kwaliteiten, van procesmanagement tot hun gedrevenheid. ‘We merken dat het effect van traditionele online marketing afneemt’, verklaart Samir Ben Slimane van SENSE de videocampagne. ‘De inzet van slimme contentmarketing werpt daarentegen steeds meer vruchten af.’
Banendag
De campagne, ontwikkeld door Share Force One, maakt gebruik van het sterk groeiende videonetwerk Vine in combinatie met Twitter. Daarmee speelt SENSE ook in op de eerste Europese banendag op 24 februari van het sociale netwerk, waarbij onder de hashtag #JouwBaan er in Nederland tal van activiteiten plaatsvonden.
Snackable content
‘Wij zien Vine als een ideaal middel om snackable content te hosten om deze vervolgens via diverse andere sociale media naar een doelgroep te distribueren’, aldus Laurens Bianchi van Share Force One, het bureau dat onder andere eerder ook de contentmarketing verzorgde rondom het Nederlands elftal en de musical Billy Elliot.
Hier de zes video’s
1. Heb jij efficiëntie en optimalisatie in je genen? Dan maak je van koffiebonen zo een lekker bakje!
2. Ben jij een consultant die beter verdient? Dan is je fiets na twee drempels ineens een auto.
3. Tijd is geld. Snap jij als geen ander hoe processen te verbeteren? Gooi dan gerust eens wat muntjes in de lucht
4. Heb jij efficiëntie en optimalisatie in jouw genen? Gooi dan eens een paar druiven in een wijnglas.
5. Ben jij een procesmanager met een geweldig analytisch vermogen? Een kubus oplossen doe je dan in een handomdraai…
6. Structuur begint bij jou. Hou je ook van verbeterprojecten? Ruim dan eindelijk eens een keer je bureaublad op!