Gem. leestijd 3 min  828x gelezen

Hebben recruiters ook goede voornemens? Nou en of! En wel deze…

Hebben recruiters ook goede voornemens? Nou en of! En wel deze…

Hebben recruiters ook goede voornemens? Nou en of. Dit zijn er een paar, van enkele bekenden uit het veld.

‘Mijn goede voornemen is samen te vatten in drie woorden: slimmer, soepeler en simpeler. Zowel in mijn zakelijk als persoonlijk leven lijkt me dat een mooi streven om het komende jaar mee aan de slag te zijn.’

‘Mijn goede voornemen is samen te vatten in drie woorden: slimmer, soepeler en simpeler’

‘Meer, nog meer genieten, en een nieuwe website bouwen.’

‘Met zoveel mogelijk ‘HRunners’ aan mijn conditie werken. Het afgelopen jaar zagen we al deelnemers als Geert-Jan Waasdorp, René Bolier en Marieke van Heek. Sluit je aan, zie de HRunners-pagina op Facebook!’

hrunners goede voornemens

Een professioneler vak proberen?

‘Vergroten van mijn bijdrage aan verdere professionalisering van het recruitmentvak. Zo ben ik al in 2017 gestart om mijn 3 goede voornemens voor 2018 uit te voeren:

  1. Uitbouwen van mijn trainingsaanbod als zelfstandig recruitmenttrainer
  2. Creëren van co-creaties met vakgenoten
  3. Meer online en “makkelijke” (video) content creëren voor recruiters in hun drukke werk-bestaan’

‘Op professioneel vlak wil ik ervoor zorgen dat er een beter contact is met alle klanten en partners, onafhankelijk van de grootte van de budgetten of hoe wat de impact is van die partij op de resultaten. En persoonlijk wil ik graag een beter begrip van de ‘blockchain-technologie’ krijgen.’

‘Creatiever en zo effectiever worden in talent aantrekken, daar valt nog een hoop in te winnen’

‘Nog meer organisaties inspireren om strategisch te kijken naar recruitment en vooral creatiever en daardoor effectiever te worden in het aantrekken van talent. Daar valt een hoop in te winnen, merk ik bij veel organisaties.’

Verbeteren, dat kan op best veel manieren

‘Alles uit data halen, en er daadwerkelijk wat mee doen.’

‘Verder verbeteren van de handelingssnelheid in het hele proces.’

‘Altijd kritisch blijven en vooral positief over het mooiste vakgebied ter wereld’

‘Meer tijd nemen voor het opnemen van kennis en delen met mijn vakgenoten. Altijd kritisch blijven en vooral positief over het mooiste vakgebied ter wereld.’

  • Annelies Graafland, senior sourcing specialist bij het Centraal Recruitment Center van Randstad Nederland

‘Meer internationaal inspiratie opdoen en een eerste stap zetten naar een meer inclusieve arbeidsmarkt.’

‘Organisaties willen graag toekomstig succes van personeel voorspellen. Behalve je eigen drijfveren kennen helpt een goed ingericht traject met verschillende selectiemethoden al enorm om deze ‘best fit for the job’ te maken.  Maar ook kan technologie in het selectietraject de keuze ondersteunen. Een mooi voornemen voor mezelf om in 2018 meer gebruik te maken van people analytics, zeker om voorspellende analyses te doen.’

En, óók belangrijk: het ook nog leuk blijven vinden

‘Zorgen dat ik alles leuk blijf vinden wat ik doe. Met het steeds maar stijgende aantal vacatures en de steeds krapper wordende arbeidsmarkt, is het soms lastig om je niet te laten leiden door de drukte. Met 24 uur in 1 dag betekent dit dat ik keuzes moet maken. Maar als ik datgene doe waar ik blij van word, is de basis goed en kan er ontzettend veel.’

‘Als ik doe waar ik blij van word, is de basis goed en kan ontzettend veel’

‘Een beetje minder serieus zijn, dat zou goed voor me zijn.’

  • Gertjan de Waal, senior communicatiespecialist, eigenaar van adviesbureau The Addstore

2018 trendsNog meer vooruitblikken?

Dit was de laatste vooruitblik op het komende jaar met bekende deskundigen uit de recruitmentwereld. Lees ook over wie de verliezers en winnaars van 2017 waren. En kijk hier naar

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners