Rapporten vol met arbeidsmarktdata sáái? Nergens voor nodig, vinden ze bij Compagnon en Intelligence Group.
De twee bedrijven hebben recent dan ook cartoonist Maarten Pathuis in de arm genomen om elk rapport dat ze maken van een vrolijke noot te voorzien. ‘Grote bergen aan arbeidsmarktdata worden pas echt leuk als je er iets mee kunt’, aldus initiatiefnemer Frank Roders (Compagnon). ‘Daarom hebben we Maarten Pathuis gevraagd op een ludieke en prikkelende wijze te laten zien wat je allemaal kunt met recruitment intelligence.’
Binnen een week geleverd
De Recruitment Intelligence-rapporten van Compagnon bevatten naast de cartoons doorwrochte arbeidsmarktdata, afkomstig van Intelligence Group. De rapporten bieden heldere en toegankelijke kennis over de doelgroep die je zoekt in de arbeidsmarkt, aldus Roders. Ze worden binnen een week na bestelling geleverd en kunnen zo de basis vormen voor elk recruitmentplan en elke wervingsbeslissing, aldus de aanbieders.
Hoe vind je de kandidaten?
Een Recruitment Intelligence-rapport moet onder meer antwoord geven op vragen als:
- Hoeveel (actief) zoekenden zijn er?
- Wat zijn de belangrijkste recruitment-KPI’s?
- Waar wonen en werken de kandidaten?
- Hoe zoeken de kandidaten?
- Hoe kun je ze het beste vinden?
- Welke arbeidsvoorwaarden wensen ze?
- Waarom komen en vertrekken ze?
‘Het wordt steeds moeilijker om de beste kandidaten te bereiken’, stelt Roders. ‘Maar kennis is macht. Met een Recruiting Intelligence-rapport kun je dus succesvoller werven en meer kandidaten bereiken. Je maakt er beter onderbouwde keuzes mee.’
En er valt tegenwoordig – als het goed is – dus ook nog een beetje om te lachen…
Meer van zulke verhalen?
Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!