‘Hey now, what are you waiting dan? Dit is een leuke werkplek, meld je an.’ Met zulke lines probeert De Hartekamp Groep een heel nieuwe doelgroep te bereiken.
Het is misschien een combinatie die je niet zo snel zou verwachten. Aan de ene kant De Hartekamp Groep, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking, aan de andere kant de stoere Haarlemse rappers van Dos Hermanos. Maar het werkt wel, getuige de video die de rappers deze week de wereld in brachten:
Al de tweede keer
Het is al de tweede keer in korte tijd dat De Hartekamp Groep weet op te vallen met minder conventionele wervingsmethodes. Eind mei werden ook al speeddates georganiseerd voor vakantiekrachten, waarbij ook de cliënten een prominente rol speelden.
Relaxed solliciteren naar een geweldige vakantiebaan bij de Hartekamp Groep. Succes allemaal! #zorg #vakantiebaan #zomerbaantje #goedbezig pic.twitter.com/Qc0um0Xr7L
— de Hartekamp Groep (@Hartekampgroep) 24 mei 2018
Cliënten deden de hapjes en drankjes
Ruim 50 kandidaten in zowel Heemstede als Heemskerk spraken toen met begeleiders en cliënten, die eveneens in de weer waren met hapjes en drankjes. Een van de begeleiders, zelf ook dj, zorgde voor wat zomerse klanken. Het op touw zetten van de speeddates bleek ‘echt teamwork’, aldus de organisatie. Eigen medewerkers van de Hartekampgroep verspreidden honderden flyers in de regio, en maakten zelf een filmpje met begeleiders en cliënten in de hoofdrol. ‘Hoewel nog niet alle aanmeldingen verwerkt zijn, kunnen we nu al zeggen dat de speeddates een groot succes zijn. Een groot deel van de kandidaten kan uitzien naar een prachtige vakantiebaan’, aldus De Hartekamp Groep.