In 1999 zag Maximum het levenslicht. Over die naam werd destijds niet heel lang nagedacht, zegt managing director Mark van Buuren. ‘We wilden voor een maximum aantal opdrachtgevers maximum resultaat bereiken op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie.’ In de jaren erna werd Maximum snel bekend, groeide flink, ook internationaal, haalde mooie jaarcijfers, wist ook met tegenslag om te gaan en ontwikkelde zich ‘tot een stabiele, tech-savvy millennial‘, aldus Van Buuren.
‘Uiteindelijk is opvoeden ook gewoon elke dag ietsje meer durven loslaten.’
In 2019, 20 jaar later, was er een (hernieuwde) kennismaking met TMP Worldwide. ‘Ze wilden ons graag toevoegen aan de groep en verder ontwikkelen. Hoewel we dat spannend vonden, waren we al snel overtuigd van de intenties en het zicht op continuïteit in de toekomst. Uiteindelijk is opvoeden ook gewoon elke dag ietsje meer durven loslaten.’
Om de nieuwe, internationale verbintenis te verduidelijken, veranderen Maximum en TMP Worldwide beide vandaag hun naam. ‘Samen met de kantoren in onder andere Hamburg, Parijs, Londen en New York zijn we vanaf nu één familie, één wereldwijd merk’, aldus Van Buuren. En dat allemaal opererend onder de naam: Radancy.
‘Uiteindelijk is een naam ook maar iets wat lang geleden door je ouders is bedacht.’
‘Het zal misschien even wennen zijn – zeker voor mij’, erkent Van Buuren. ‘Maar uiteindelijk is een naam ook maar iets wat lang geleden door je ouders is bedacht. En is waar die naam voor staat – je karakter – uiteindelijk veel belangrijker. En dat blijft onveranderd.’ Radancy is nu een organisatie met meer dan 1000 klanten, ruim 850 medewerkers, op in totaal 18 locaties in 9 landen. De organisatie zegt het hele gebied te bestrijken tussen ‘hi‘ en ‘apply‘. Onder meer het zelflerende systeem TalentBrew moet daarbij klanten helpen de talenten aan te trekken en aan te nemen die ze nodig hebben.