Gem. leestijd 4 min  1289x gelezen

Zo wist damesmodemerk Purdey zijn recruitmentproces efficiënt en innovatief te maken

Na een doorstart zette damesmodemerk Purdey recruitment centraal en ondersteunde álle processen daarin met innovatieve technologie. Zo werd operational excellence bereikt. Hoe kwam het zover?

Zo wist damesmodemerk Purdey zijn recruitmentproces efficiënt en innovatief te maken

Lees de hele case van HROffice die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

Managementgoeroes Richard Branson en Stephen Covey leerden de wereld dat succesvolle organisaties gebouwd zijn op talent en het persoonlijk succes van de medewerkers. Recruitment is daarom de hoeksteen van elke succesvolle organisatie. In 2016 ging de modeketen Purdey, na een doorstart, als zelfstandig merk verder en stond het bedrijf voor de grootste uitdaging ooit: transformeer 22 losse winkels naar één succesvol merk en één team.

Recruitment is de hoeksteen van elke succesvolle organisatie

Om dit te bereiken moest Purdey over de juiste middelen beschikken om hun medewerkers te laten excelleren. Dit kon alleen bereikt worden met een high performance recruitmentproces ondersteund door innovatieve techniek. Hiermee werd de basis gelegd voor de huidige organisatie.

Purdey-propositie

Gigantische efficiencyslag

Met behulp van HROffice Connect wist Purdey een gigantische efficiencyslag te maken. Zo nam vacatures plaatsen 57% minder tijd in beslag en werd het aannameproces 31% sneller. Door een hogere kwaliteit kandidaten en een verbeterde instroom waren minder sollicitatiegesprekken nodig en daalde de cost per hire bij Purdey naar slechts 454 euro.

Van werving & selectie tot arbeidscontract

De transformatie van paper naar paperless heeft daarnaast bijgedragen aan een optimale candidate journey. Met het beheer van het gehele HR- en recruitmentproces vanuit één centraal dashboard en met het gemak van een enkele muisklik, nam Purdey haar nieuwe medewerkers mee in de wereld van operational excellence. Van werving & selectie tot arbeidscontract, van planning tot urenregistratie tot en met verloning; nieuwe medewerkers werden vanaf dag 1 onderdeel van het succesverhaal.

Wat was de impact van de case?

> Procesoptimalisatie

Het was de uitdaging om transformeren naar een merk dat ‘gedragen’ moest worden door het personeel, waarbij operational excellence centraal kwam te staan. Hiervoor moesten de juiste mensen aangetrokken worden. Om dit te realiseren werden alle processen van werving & selectie tot aan verloning gestroomlijnd, gedigitaliseerd en verenigd.

> Kostenreductie

Met HROffice Connect kon Purdey (kosten)efficiënt de juiste mensen vinden. De innovatieve toepassing van data zorgde voor de juiste profilering. De hogere quality of hire als resultaat hiervan, leidde direct tot een efficiencyslag in het recruitmentproces. Hierdoor daalden de kosten en inspanning van de organisatie. Dit resulteerde in een 40% lagere bezetting op HR, meer geschikte kandidaten en een lagere uitstroom.

> Sterk werkgeversmerk

Operational excellence bereik je als je dit in de hele organisatie doorvoert. Ook voor het automatisch opstellen van arbeidscontracten, het plannen van medewerkers en het verlonen met de eigen verloningspartner wordt HROffice Connect ingezet. Zowel vast- als flexpersoneel kunnen rekenen op de juiste uitvoer van hun arbeidscontract.

purdey

Omdat alles centraal geregeld is, blijft HR in control en heeft het direct inzicht in haar taken, planning, verzuim en de werving van nieuwe kandidaten. En dat allemaal binnen een geautomatiseerde flow vanuit één dashboard. Hiermee loopt Purdey voorop. En de medewerkers voelen dat. Zo bouw je aan een succesvol werkgeversimago.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Purdey is baanbrekend door de durf om te kiezen voor een nieuwe manier van werken. Vanuit recruitment worden alle aanverwante processen geoptimaliseerd.

Alle processen zijn geënt op medewerkertevredenheid, centraal gemanaged vanuit één dashboard

Door de focus te leggen op het efficiënt talent werven, maar ook te borgen dat dit talent zo effectief mogelijk in de organisatie opgenomen wordt, heeft Purdey een enorme kwaliteitsslag gemaakt. Een hogere quality of hire, een snellere time to market voor nieuwe vacatures en een efficiëntere HR-bezetting met minder overhead tot gevolg. Dit allemaal zonder concessies te doen aan het werkplezier of de ervaring van nieuwe medewerkers. Integendeel zelfs. Alle processen zijn geënt op medewerkertevredenheid, centraal gemanaged vanuit één dashboard.

purdey

Purdey kan zich hierdoor volledig focussen op haar (nieuwe) medewerkers en op de beste candidate experience. Verwante processen zoals contracting, planning en verloning zijn nu eveneens geoptimaliseerd en beheersbaar vanuit dezelfde omgeving.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Michiel de Rooij – Directeur Operations & ICT Purdey
  • Richard Naipal – Marketing Manager
  • Lukas Heeren – Data Scientist
  • Jeen Westra – Strategic Alliance Manager
  • Niels Broerse – Business Unit Manager
  • Annemieke Hoogendoorn – Marketing Specialist HROffice

Kom naar de uitreiking!

De Werf& Awards van 2018 worden donderdag 17 mei uitgereikt tijdens Werf& Live in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder meer Hudson’s Bay komt daar vertellen hoe zij hun werving aanpakken. Wie zich voor 16 maart inschrijft, profiteert nog van een korting van maar liefst 70 euro. Wie zich met een team van minstens 3 mensen inschrijft, krijgt tot die tijd bovendien nog eens 25 procent korting op de totaalprijs. Wil je gebruik maken van deze teamkorting, stuur dan even een mailtje.

  • Meteen inschrijven kan hier

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners