Gem. leestijd 2 min  325x gelezen

Publicis Groupe wint pitch van de politie

Na een pitch-traject is Publicis Groupe uitverkozen om de arbeidsmarktcommunicatie van de Politie Nederland uit te rollen.

Publicis Groupe wint pitch van de politie

Na een succesvol pitch-traject is Publicis Groupe uitgekozen om de arbeidsmarktcommunicatiestrategie van Politie Nederland verder vorm te geven. Met deze samenwerking, die afgelopen maand is gestart, streven beide partijen naar innovatieve wervingscampagnes en een verdere versteviging van de positie van de politie op de arbeidsmarkt.

Niet alleen het werven van agenten is lastig geworden.

Na een intensief aanbestedingstraject won Publicis Groupe met het maximaal te behalen aantal punten. Roy Bonenberg, kwartiermaker Werving bij de politie, kijkt uit naar de samenwerking. ‘Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het werven van nieuwe medewerkers een aanzienlijke uitdaging geworden. Niet alleen voor de bekende functie van agent op straat, maar ook voor allerlei andere functies. Onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie is daarbij van groot belang. Samen met Publicis Groupe gaan we die uitdaging graag aan en streven wij naar innovatieve wervingscampagnes en een verdere versteviging van ons werkgeversmerk.’

Complex vraagstuk

Jacco ter Schegget, CEO Publicis Groupe Benelux: ‘Met het winnen van deze pitch laten we zien dat we de juiste mensen en expertise in huis hebben om complexe arbeidsmarktcommunicatie-vraagstukken aan te pakken. De combinatie van onder andere data, strategie en creatie resulteert in een geïntegreerde aanpak. De politie is een prachtig merk om voor te werken met groot maatschappelijk belang, we kijken er enorm naar uit om daaraan bij te dragen.’

‘De politie is een prachtig merk om voor te werken met groot maatschappelijk belang.’

Maarten Vrouwes, ECD bij Publicis Groupe: ‘In deze tijd, met de huidige arbeidskrapte, is er veel creativiteit nodig om de juiste mensen te vinden. Juist deze vraag past geweldig bij onze manier van werken. De complexe markt maakt het uitdagend om met de juiste inzichten en creatieve invulling de juiste doelgroep te bereiken. We hebben veel zin om hiermee aan de slag te gaan.’

Regionale aanpak

De Publicis Groupe gaat zich in de aanpak onder meer focussen op regio’s. Het is niet het eerste grote account dat het bureau de afgelopen tijd weet binnen te halen. Ook Rijkswaterstaat sloot in de zomer al een samenwerking met het bureau.

Lees ook

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners