Brandmannen (uit het Noord-Hollandse Heemstede) werkte al ongeveer een jaar voor de provincie Zuid-Holland als het gaat om Recruitment Marketing. Op een gegeven moment werd de vraag echter zo groot dat een meervoudige onderhandse aanbesteding werd uitgezet onder vier verschillende partijen. Daaruit is Brandmannen dus nu als winnaar naar voren gekomen. Zo kunnen ze hun werk voor de provincie dus voortzetten voor de komende (maximaal) 3 jaar.
‘We kunnen er nu echt helemaal op losgaan.’
‘Een mooie erkenning voor wat we aan het doen zijn’, reageert een opgetogen Jotham Marco, samen met Glenn Wessels oprichter van het bureau. ‘Een goed signaal, dat aangeeft dat we echt serieus worden genomen. Voor ons bevestigt het dat we op de goede weg zijn.’
Aanbesteding in onderdelen
De aanbesteding werd 17 april gepubliceerd en werd verdeeld in een aantal onderdelen, zoals data, werkwijze en advies op bepaalde (moeilijke) profielen. Uiteindelijk kwam Brandmannen met de hoogste scores uit de bus. De definitieve gunning volgde op 16 juni.
‘ Het is mooi om hier met recruitment marketing echt het verschil te kunnen maken.’
Volgens Marco gaat het bij Zuid-Holland om een heel fijne klant. ‘Het is toch de grootste provincie van Nederland. Er gebeurt onwijs veel, onder meer in de haven van Rotterdam. Er zijn ook veel specialistische vacatures. Dat maakt het mooi om daar met recruitment marketing echt het verschil voor te kunnen maken. Daar zijn we heel trots op.’