Gem. leestijd 2 min  352x gelezen

Hoe Bulsink met Pro Contact zijn sterke groeiambities waarmaakt

Wat de samenwerking tussen Pro Contact en Bulsink oplevert: ondanks de krappere arbeidsmarkt en een tekort aan bouwkundigen is het aantal medewerkers binnen anderhalf jaar verdubbeld.

Hoe Bulsink met Pro Contact zijn sterke groeiambities waarmaakt

General contractor Bulsink heeft mede dankzij de samenwerking met RPO-bureau Pro Contact haar groeiambities weten te realiseren. De hoofdaannemer staat bekend om haar bouwprojecten in de retail, hospitality, leisure, care en offices. Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt kampt Bulsink met de uitdaging om de vacatures te vervullen.

Bulsink is hoofdzakelijk op zoek naar project engineers en -managers.

Om de groeiende hoeveelheid klanten en nieuwe buitenlandse markten nog beter van dienst te zijn, is Bulsink hoofdzakelijk op zoek naar project engineers en -managers, bij voorkeur met een bouwkundige achtergrond. Met behulp van Pro Contact is er een strategisch wervingsplan opgesteld waarin is uitgewerkt hoe de ideale kandidaten online bereikt kunnen worden en hoe de zichtbaarheid van Bulsink vergroot kon worden. Binnen anderhalf jaar tijd heeft dit mede geresulteerd in een ruime verdubbeling van het aantal medewerkers van 43 naar 90.

Bulsink als aantrekkelijke werkgever 

Pro Contact heeft voor Bulsink onder meer een online job marketingcampagne en een online employer branding campagne opgezet. Door Bulsink op veel verschillende plekken als aantrekkelijk werkgever te profileren, heeft dit geleid tot meer volgers op LinkedIn, meer traffic naar de website en uiteindelijk meer reacties op de vacatures. Hierdoor zijn meer kandidaten rechtstreeks via eigen werving aangenomen en daarmee is de Cost per Hire sterk gedaald.

Meer kandidaten zijn rechtstreeks via eigen werving aangenomen en daarmee is de Cost per Hire sterk gedaald.

Om zoveel mogelijk nieuwe medewerkers aan te trekken, biedt de general contractor een interne opleiding en waar nodig coaching aan voor zij-instromers. Naast de focus op werving steekt Bulsink ook veel tijd in goede onboarding- en ontwikkelprogramma’s. Met als doel om de nieuwe medewerkers ‘zachtjes’ te laten landen in de organisatie, maar ze vooral te binden, te boeien en te behouden.

Online zichtbaarheid

Kim Matheeuwsen, HR-manager bij Bulsink: ‘We hebben in Pro Contact de ideale samenwerkingspartner gevonden die ons helpt bij het vergroten van onze online zichtbaarheid met als doel het aantrekken van nieuwe collega’s. Aan de basis van ons succes staat de intensieve communicatie en het contact met stip op nummer één. Ze begrijpen ons vraagstuk en steken hier veel tijd in.’

‘Aan de basis van ons succes staat de intensieve communicatie en het contact met stipt op nummer één.’

‘Daarnaast hebben zij de juiste kennis en expertise in huis om het DNA en de kernwaarden van Bulsink te vertalen naar succesvolle jobmarketing- en employer branding campagnes. Ook hebben ze ons geholpen bij het inrichten van de werken-bij-site, die sinds deze maand online staat. Ik ben erg blij met onze samenwerking en ik kijk uit naar wat de toekomst ons brengt.’

Creatief denken

Noud Baijens, oprichter en directeur van Pro Contact: ‘Dat wij een belangrijke rol hebben gespeeld in het meebouwen aan de groeiambitie van Bulsink maakt mij trots. De online job marketingcampagne en de employer branding-campagne hebben zijn vruchten afgeworpen.’

‘De online job marketingcampagne en de employer branding-campagne hebben zijn vruchten afgeworpen.’

‘In de huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om creatief te denken en dat doet Bulsink door bijvoorbeeld ook op zoek te gaan naar zij-instromers en hen een maatwerkopleiding aan te bieden. Daarmee maak je de vijver waaruit je kunt vissen veel groter. De volgende stap is natuurlijk het behouden van je nieuwe medewerkers, maar ook hier heeft Bulsink aan gedacht.’

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners