Met RPO van Pro Contact zet je jouw openstaande vacatures in de schijnwerpers en werf je op een moderne en goedkope manier personeel. Momenteel is het bedrijf zelf opzoek naar extra personeel, met name naar kandidaten die ervaring hebben als Recruitment Consultant.
‘We hebben recruitment simpel gemaakt.’
Martijn van Steenbeek, Partner en Operationeel Directeur bij Pro Contact, heeft samen met zijn compagnon Noud Baijens Pro Contact omgetoverd van een salesbureau naar een RPO-bureau. Van Steenbeek vertelt in een korte video meer over het bedrijf en over de rol van Recruitment Consultant.
Waarom Pro Contact
Martijn van Steenbeek: ‘We hebben recruitment simpel gemaakt, we werken met een vaste investering voor onze klanten. Zo is het duidelijk wat zij per maand betalen. Daarnaast maken we alle campagnes uit naam van de klant, waardoor de ideale doelgroep makkelijker bereikt kan worden. Ook geeft het een enorme boost aan de naamsbekendheid van de klant. En is er een match, dan komt diegene direct bij onze klant in dienst, zonder plaatsing fee of uitzendfactor.’
‘Klanten die bij ons het meeste succes hebben, zijn klanten die verder kijken dan alleen maar een cv.’
‘Mijn advies aan bedrijven die met ons willen samenwerken, is om je niet blind te staren op het schaap met de ‘vijf gouden poten’, maar ook iets breder te kijken. Klanten die bij ons het meeste succes hebben, zijn klanten die verder kijken dan alleen maar een cv.’
De rol van Recruitment Consultant
‘De komende maanden richten wij ons met name op het aannemen van extra personeel. We zijn vooral op zoek naar Recruitment Consultants, in de IT-sector maar ook in andere branches. Als Recruitment Consultant kun je bij Pro Contact je eigen baan creëren. Je werkt samen met creative designers, advertentiespecialisten en copywriters. Je ziet dat sommige Recruitment Consultants ook meer affiniteit krijgen met bijvoorbeeld marketing, terwijl ze er geen ervaring in hebben.’
‘Als Recruitment Consultant ga je tegelijkertijd aan de slag, en screen je de binnengekomen sollicitanten uit de job marketingcampagnes.’
‘Als Recruitment Consultant ga je tegelijkertijd aan de slag, en screen je de binnengekomen sollicitanten uit de jobmarketingcampagnes. Daarnaast bouwt ons recruitmentteam vanuit het LinkedIn-account van de klant een database op via een actieve search. We willen met Pro Contact een bepaalde groei doormaken, maar daar heb je natuurlijk wel goed personeel voor nodig’, aldus Van Steenbeek.