Gem. leestijd 3 min  1235x gelezen

Campagne van de week: Waarom de vervoerders van Pouw durven te werven voor een festivalseizoen

Als er deze zomer alweer festivals zijn, en de Formule 1, hoe komen al die mensen dan weer thuis? Pouw Vervoer speelt er nu al op in met een campagne om chauffeurs te werven, onder de noemer #jointhepouwerteam. Hoe krijgt dat vorm?

Campagne van de week: Waarom de vervoerders van Pouw durven te werven voor een festivalseizoen

Vorige week hadden we al de podiumbouwers van CoreWorks die hun geloof in het festivalseizoen onderstrepen met een opvallende wervingscampagne. Deze week opnieuw een ondernemer met lef: Pouw Vervoer. Het grootste touringcarbedrijf van Nederland – met 150 bussen en meer dan 300 chauffeurs – is namelijk ook specialist in evenementenvervoer. Ooit naar Lowlands, Best Kept Secret of het Defqon.1 festival geweest? Dikke kans dat je in één van de Pouw-bussen naar huis bent gereden.

Pouw Vervoer heeft in elk geval al zin in de Formule 1.

En dit jaar komt daar – als het goed is – een groot evenement bij: de Formule 1 in Zandvoort. Een ‘logistieke monsterklus‘, want auto’s kunnen de badplaats bijna niet in, en dus hangt veel af van de vervoerders. Pouw heeft er in elk geval al zin in, en is met een wervelend spotje en de hashtag #jointhePOUWerteam begonnen alvast chauffeurs te zoeken:

Het begon met discogangers

Pouw Vervoer bestaat al ruim 25 jaar. Ooit begonnen ze met het vervoer van discogangers. Naast evenementen, verzorgen ze nu ook internationale reizen voor het voortgezet onderwijs, maar bijvoorbeeld ook lijndiensten en het vervoer tijdens stremmingen van de spoorwegen.

Het bedrijf verzorgt ook het vervoer tijdens stremmingen van de NS.

‘We zijn niet alleen het gezelligste touringcarbedrijf’, zeggen ze zelf op hun website. ‘Ook doen we er alles aan om te zorgen dat onze gasten, de passagiers op een prettige en veilige manier hun bestemming bereiken. We besteden veel aandacht aan de manier waarop onze chauffeurs hun werk doen. Altijd Uitstekend is ons motto. En voor onze chauffeurs betekent dit dat ze Vriendelijk, Verantwoordelijk en Verrassend zijn en altijd net dat stapje extra zetten.’

jointhepouwerteam pouw

Uitzicht op vast contract

De campagne voor de ‘flexibele parttime evenementenchauffeurs’ richt zich overigens niet alleen op de Formule 1. Kandidaten krijgen namelijk ook ‘een tijdelijke arbeidsovereenkomst met uitzicht op een vast contract’ aangeboden. De hashtag zal ook nog wel even opduiken, aldus manager marketing en communicatie Arjan van Midden. ‘We rollen de campagne uit op onze social kanalen en de hashtag nemen we vanaf nu ook mee in alle overige wervingsactiviteiten.’

Dat het bedrijf ‘continu kansen ziet’? Daarmee is niets te veel gezegd.

Op de site staat daarnaast dat het bedrijf ‘continu kansen ziet en inspeelt op de actualiteit en ontwikkeling’. Daarmee is niets te veel gezegd. Zo leverde het touringcarbedrijf afgelopen jaar al mobiele testlocaties voor de GGD en reden er in de verkiezingstijd ook mobiele stemlocaties van Pouw rond, onder meer in Haarlem. Daarnaast haalde het recent een paar grote opdrachten binnen, zoals het vervoer van gestrande reizigers op Schiphol, een klus voor de Defensie Verkeers- en Vervoersorganisatie en het vervoer van personeel rondom de werkzaamheden aan de verlenging van de A16 bij Rotterdam, beter bekend als “De Groene Boog”.

Bekijk hier een recent interview van TaxiPro met Johan Pouw, de oprichter van Pouw Vervoer, over hoe een touringcarbedrijf zich door de coronacrisis slaat:

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners