Gem. leestijd < 1 minuut  2808x gelezen

Plan moet 300.000 topbanen genereren

Plan moet 300.000 topbanen genererenEen groep van 40 kopstukken uit het bedrijfsleven, de wetenschap en de vakbeweging komt met een plan om de komende tien jaar ruim 300.000 hoogwaardige banen in Nederland te creëren. Het initiatief is een reactie op het verdwijnen van hoogwaardig werk in ons land op te vangen.

Onder de topmannen bevinden zich onder meer Marc van Gelder (Mediq), Rob Westerhof (ex-Philips) en Gerard van Oosten (ZLTO).

Maatregelen

De bezorgde deskundigen pleiten onder meer voor het versneld aanleggen van glasvezelverbindingen, het oprichten van een economisch ontwikkelingsbureau, het drastisch terugdringen van uitvallers in het onderwijs en het opzetten van een agentschap dat barrières tegen de introductie van nieuwe energievormen gaat slechten. Ook willen ze ons land wereldwijd beter op de kaart zetten op het gebied van belastingen, ict, landbouw, transport en medische diensten.

1 miljard euro

Volgens Westerhof is voor de plannen een investering van 1 miljard euro nodig. ‘Dat lijkt veel, maar wij schatten in dat de 300.000 nieuwe banen een extra impuls van 30 miljard euro aan de economie kunnen geven’, zegt de ex-topman van Philips China en Noord-Amerika.

Bron: De Telegraaf

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners