Employer Branding en online zichtbaarheid spelen een cruciale rol in de huidige arbeidsmarkt. De zoektocht naar een baan gebeurt online. Een goede online reputatie is daarom essentieel voor recruitment succes. Maar liefst 69% van werkzoekenden zegt niet te solliciteren als het werkgeversmerk een slechte reputatie heeft. Daarom heeft Timetohire de Fanployer-scan omarmd. Met deze scan krijg je inzicht in jouw reputatie, de sterkte van jouw werkgeversmerk en de candidate experience van jouw sollicitanten. Ook vergelijkt de scan jouw score met die van jouw 2 belangrijkste concurrenten.
69% van werkzoekenden solliciteert niet bij een slecht werkgeversmerk.
Uit de scan volgt daarna een actieplan om jouw werkgeversmerk te versterken. Timetohire implementeert deze scan nu in haar Recruitment Success Framework, waarmee organisaties geholpen worden een succesvolle vertaalslag te maken van bedrijfsstrategie naar recruitmentstrategie. De ROI en impact op het hele recruitmentproces kunnen zo direct worden gemeten.
Wat levert deze scan op voor klanten?
- Klanten van Timetohire en Fanployer krijgen hiermee inzicht in de sterkte van hun werkgeversmerk ten opzichte van hun belangrijkste concurrenten;
- Ze hebben de online profielen van hun management en recruitmentteam verbeterd;
- Hun carrièresite en werken-bij zijn verbeterd en competitiever;
- De implementatie van de zogeheten Quick Wins levert hen direct 20% meer sollicitanten;
- De Big Wins tillen vervolgens hun werkgeversmerk naar een hoger niveau.
De implementatie van de Quick Wins levert 20% meer sollicitanten.
Donja van Laarhoven, co-founder van Fanployer: ‘Om de war for talent te winnen moet je precies weten waar je staat en wat je moet doen om snel impact te maken. Geen kans kan en mag onbenut blijven. Deze samenwerking tussen Fanployer en Timetohire zorgt ervoor dat je binnen 2 weken inzichtelijk hebt waar je staat. En geeft je concrete acties om direct je recruitmentresultaten te verbeteren. Eigenlijk een no-brainer.’