Gem. leestijd 3 min  497x gelezen

Overleef je tentamenperiode met het Allen & Overy Tentamenpakket (inzending Allen & Overy)

Overleef je tentamenperiode met het Allen & Overy Tentamenpakket (inzending Allen & Overy)

Het A&O Tentamenpakket, hét pakket dat je door je tentamenperiode heen helpt! Lees de hele case van Allen & Overy die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case Allen & Overy

Omschrijving van de case

Allen & Overy richt zich op de beste rechtenstudenten: ieder jaar nemen we ongeveer 24 van de meest getalenteerde studenten aan. Daarmee concurreren we met de andere grote advocatenkantoren: gezamenlijk zoeken die zo’n 400 topstudenten per jaar, terwijl er slechts ca. 200 afstuderen. De concurrentie is dus groot. En om toptalent te kunnen identificeren, is het belangrijk om al vroeg in contact te komen met studenten.

Daarnaast blijkt uit onderzoek dat A&O een grote bekendheid heeft onder studenten, maar dat de perceptie van de sfeer en cultuur binnen A&O niet altijd overeen komt met de werkelijkheid. Studenten zien A&O als een prestigieuze, soms harde organisatie. Pas wanneer zij ons leren kennen tijdens bijvoorbeeld een inhousedag of stage, verandert dit beeld en zijn ze onder de indruk van de goede, collegiale sfeer.

Met het tentamenpakket willen we A&O bij onze doelgroep al vroeg tijdens hun studie positioneren als toegankelijke organisatie met een sterke focus op ontwikkeling. We ondersteunden met deze actie bovendien onze nieuwe ‘It’s time’-recruitmentcampagne: It’s time to study!

Op 21 januari deelden we via Facebook en Instagram een teaser waarmee we studenten opriepen om het unieke tentamenpakket aan te vragen voor studiegenoten, vrienden, familie of huisgenoten Iedere WO Rechtenstudent die wel wat hulp kan gebruiken tijdens zijn of haar tentamenperiode mag worden getagd. Alle getagde studenten ontvangen een A&O Tentamenpakket met ‘Niet storen, it’s time to study’-deurhanger, oordopjes, een ’Tony Chocolonely-reep, wetboekplakkertjes, markeerstift en een kaartje met succeswensen verpakt in een afstudeerhoedje. Zo leren rechtenstudenten door heel Nederland ons vroeg tijdens hun studie kennen.

Het is een relatief kleine actie, waarmee we snel exposure creëerden onder exact de juiste doelgroep. Het tentamenpakket bleek zeer relevant en zeer effectief. We zullen de actie nog een aantal keren herhalen tijdens de verschillende tentamenperiodes.

Wat was de impact van de case?

Het Allen & Overy Tentamenpakket sleept Rechtenstudenten door heel Nederland door de tentamenperiode, met items als de altijd populaire markeerstift en wetboekplakkertjes, maar ook met een deurhanger ‘Niet storen! It’s time to study’ en oordopjes die altijd van pas kunnen komen. De studenten komen eerder in hun studie in contact met A&O. Deze relatief kleine actie heeft een groot bereik gehad. Rechtenstudenten door heel Nederland schreven zich in voor een pakket. We motiveren studenten graag om te studeren en zich te ontwikkelen.

  • Facebook bereik: 9.500 weergaven. 159 likes. 1.314 opmerkingen. 18 keer gedeeld.
  • Instagram bereik: 1.132 weergaven. 122 likes. 467 opmerkingen.
  • In de eerste ronde meer dan 500 pakketten verstuurd. Tweede ronde gaat 11 maart 2019 van start.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Met deze actie zijn wij zeer onderscheidend binnen de advocatuur. Naast dat de actie onderscheidend en uniek is, is deze ook effectief in het creeren van bereik en interactie met een zeer relavante doelgroep. Ook draagt het initiatief bij aan onze doelstelling om het imago van Allen & Overy te keren, zo hebben we al uit vele positieve en enthousiaste reacties van studenten uit heel Nederland mogen vernemen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Interne betrokkenen:

  • Dominique van Dreven
  • Esmee Put
  • Cecile van den Heuvel
  • Manon van der Meer
  • Hinke Zijlstra
  • Studentstagiairs die ons hebben geholpen met het inpakken van honderden pakketten
  • Alle A&O acteertalenten die meedoen in de film, in het bijzonder Joshua Sellam.

Externe partijen:

  • Green Motion: Gadgets
  • Rdesign: Gadgets en promotiemateriaal
  • Frequin: Teaser video

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners