Gem. leestijd 2 min  422x gelezen

Over de bijzondere doelgroep van de nieuwe campagne van de beveiligingsbranche

De beveiligingsbranche is een nieuwe wervingscampagne gestart, gericht op een bijzondere doelgroep: mensen die de sector inmiddels verlaten hebben. Hoe kwam het op dat idee? En hoe pakte het uit?

Over de bijzondere doelgroep van de nieuwe campagne van de beveiligingsbranche

Hé beveiliger, je collega’s missen je!’ Onder die noemer is de Nederlandse Veiligheidsbranche vorige week een nieuwe wervingscampagne gestart, die gericht is op één heel specifieke doelgroep: alumni. Oftewel: mensen die ooit actief zijn geweest in het beveiligingsvak, maar inmiddels een andere professie hebben gevonden. Vaak in de coronatijd, toen veel beveiligingswerk (tijdelijk) werd stopgezet.

‘We willen met deze video’s gekwalificeerde beveiligers oproepen hun oude vak weer op te pakken.’

‘De films die de kern vormen van de nieuwe campagne spreken die mensen aan en roepen hen op hun oude werk weer op te pakken’, aldus de initiatiefnemers van de campagne, die geproduceerd is door Pull Productions en waarvan concept en creatie in handen lag van Anouk van den Berk. ‘Het gaat om beveiligers die zijn gekwalificeerd, terwijl er momenteel grote behoefte is aan mensen voor security. Vandaar dat we hen oproepen hun oude beroep weer op te pakken.’

Dag van de collega

De campagne werd niet toevallig gelanceerd op 6 april, officieel ‘De dag van de collega’. De komende maanden zullen er meerdere video’s online komen die zich specifiek op deze doelgroep richten. Ook is er een een speciale campagnewebsite die heel toepasselijk ‘welkom terug beveiliger’ is genoemd. Hier kun je als beveiliger ook diverse vacatures per ‘type’ vinden, zoals luchthavenbeveiliger, transportbeveiliger of evenementenbeveiliger. De eerste twee bijbehorende video’s staan sinds vorige week online.

De Nederlandse Veiligheidsbranche behartigt de belangen van bedrijven die zich bezighouden met beveiliging en beheersing van risico’s met betrekking tot personen, objecten en bedrijfsvoering. De jaarlijkse omzet van de branche is zo’n 1,4 miljard euro. Er zijn ongeveer 25.000 beveiligingsmedewerkers actief in Nederland, van wie 90 procent werkt bij een bedrijf dat is aangesloten bij de Nederlandse Veiligheidsbranche.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners