Na ruim 11 jaar dragen Endouble-oprichters Leon Willemsens en Jan Peter Tulp het dagelijks management over aan Kenichi Imamura, bestuursvoorzitter van het bedrijf.
Leon Willemsens (47) en Jan Peter Tulp (39) zetten 11 jaar geleden Endouble op vanuit de overtuiging recruitment efficiënter en meetbaar te maken. Zij bouwden dit uit tot een onderneming met ruim 100 (inter)nationale klanten en 80 medewerkers. In 2014 heeft USG People, later overgenomen door Recruit (moederbedrijf van onder meer Indeed en Treatwell) een belang genomen in Endouble. Hierdoor kan internationale groei in een versneld tempo plaatsvinden.
Data als uitgangspunt
Sinds de oprichting van – destijds nog – Netwerven in 2006 is er veel veranderd. Waar het verdienmodel eerst nog was gebaseerd op sourcing en wervingsadvies, is de bouw en het onderhoud van volledig meetbare ‘werkenbij’-sites (‘talentacquisitieplatformen’) vandaag de belangrijkste pijler. De rode draad is dat alles keuzes worden gebaseerd op data, in plaats van onderbuikgevoel.
Alle stappen zijn genomen
Tulp en Willemsens blijven tot het einde van het jaar nauw betrokken bij de dagelijkse operatie. Tulp: “Na de acquisitie van USG hebben we een 3,5 jaar plan gemaakt om kennis over te dragen. Alle stappen uit dit plan zijn nu genomen. Met Recruit aan boord, voelen we veel vertrouwen om de kennis over te dragen.”
Naar het volgende niveau
Kenichi Imamura (41) is sinds november 2016 onderdeel van het Endouble-management. Hij heeft meer dan 17 jaar ervaring in Recruit Group, waarbij zijn meest recente rol bij Indeed was. Hij is vastbesloten Endouble naar ‘het volgende niveau’ te brengen. “In Nederland heeft Endouble veel best practices. Ik wil onze dienstverlening aanscherpen om zoveel mogelijk goede ‘hires’ aan onze klanten te leveren. Deze richting is in lijn met onze strategie om te groeien in het veld van HR-Tech.”