Gem. leestijd 2 min  23x gelezen

O&P Rijk kiest 0to9 voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid

Na een aanbestedingstraject heeft Organisatie en Personeel Rijk (O&P Rijk) voor het Rotterdamse bureau 0to9 gekozen als marketingcommunicatiebureau voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid.

O&P Rijk kiest 0to9 voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid

Als HR-dienstverlener van de Rijksoverheid is O&P Rijk onder andere verantwoordelijk voor de rijksbrede strategie voor arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast ligt de focus op de verdere doorontwikkeling van de digitale platformen zoals Werken voor Nederland en Ik werk voor Nederland, platforms die professionals binnen en buiten de Rijksoverheid steunen bij het ontdekken van carrièremogelijkheden en het vormgeven van hun loopbaan.

In het bijzonder zal ook het behoud en de ontwikkeling van rijkscollega’s belangrijk speerpunt zijn.

Samen met 0to9 wil O&P Rijk nu verder werken aan het versterken van de Rijksoverheid als aantrekkelijke werkgever. De afgelopen jaren is er met succes gewerkt aan het vergroten van de naamsbekendheid van de Rijksoverheid. Met 0to9 aan boord gaat de Rijksoverheid de relatie met doelgroepen verder verdiepen. In het bijzonder zal ook het behoud en de doorontwikkeling van rijkscollega’s een belangrijk speerpunt zijn.

Slim verbinden

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap’, aldus Jan Pieter Kaptein, Strategy Director bij 0to9. ‘Een deel van de oplossing is het behouden van professionals die nu al werkzaam zijn bij Rijksoverheid. Bijvoorbeeld door de oneindige hoeveelheid mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op een slimme manier te verbinden met de behoeften van de interne doelgroepen.’

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap.’

Het profiel van het in Rotterdam gevestigde bureau sluit goed aan bij de doelstellingen van de Rijksoverheid, denken ze bij 0to9. Zo ontwikkelde het bureau een eigen aanpak waarbij waarden centraal staan als drijfveren voor gedrag. Creative Director Joost van Gorsel: ‘Wij zijn bijzonder trots om samen te werken met O&P Rijk en bij te dragen aan het versterken van hun werkgeversmerk. De Rijksoverheid heeft een unieke en belangrijke rol in de samenleving, en het is voor ons een geweldige kans om deze boodschap op een frisse, aansprekende manier over te brengen naar talentvolle professionals.’

Drugscampagne

0to9 verwierf eerder onder meer internationale bekendheid met een onorthodoxe drugscampagne voor gemeente Rotterdam die resulteerde in meerdere prijzen. Daarnaast heeft het bureau in de afgelopen jaren een stevig trackrecord opgebouwd rond effectieve arbeidsmarktcampagnes, onder meer voor de Koninklijke BAM.

Wij kijken enorm uit naar deze langdurige samenwerking’, aldus account director Ilse van der Kaaden. ‘Bij 0to9 streven we ernaar om betekenisvolle impact te maken met onze communicatie. Het winnen van deze prestigieuze opdracht voor de Rijksoverheid is een fantastische erkenning van onze aanpak. We zijn ontzettend trots op ons team, dat met toewijding, creativiteit en een flinke dosis lef telkens weer weet te verrassen.’

Lees ook

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners