Gem. leestijd 2 min  4293x gelezen

Online winkel voor Jumbo-medewerkers

Jumbo is de eerste werkgever die zijn personeel toegang biedt tot een online-winkelomgeving met korting op bekende merken. Op 1 juli heeft Jumbo deze webshop gelanceerd. Bij de salarisstrook voor deze maand vindt het personeel van de supermarkt een flyer waarop de besloten site wordt gecommuniceerd.

Het assortiment van de webshop, toegankelijk na het invoeren van het personeelnummer, bestaat onder meer uit fashion, elektronicaproducten, dvd’s en games, doe-het-zelfproducten, verzekeringen en dagjes en weekendjes weg. Tot de merken die in het online-winkelcentrum zijn vertegenwoordigd behoren Toshiba, Makita, Metabo en Activision Blizzard.

Binden en boeien
De webshop van Jumbo, voor de ruim dertigduizend werknemers, wordt gefaciliteerd door Dpsgroup, die meer van dit soort besloten webwinkelcentra wil openen. Voor die bedrijven werkt het eigen shopping platform voor personeel als een ‘secundaire arbeidsvoorwaarde’. Het wordt gezien als een extra manier om medewerkers aan je te binden. 

Binnen de virtuele muren van het winkelcentrum liggen de prijzen gemiddeld 5 tot 20 procent lager dan elders. Dpsgroup zegt prijzen van andere kanalen in de gaten te houden om te zorgen dat het verschil blijft bestaan. De bezorging van alle producten is gratis. Hetr winkelcentrum wordt aangepast aan de werkgever. Het winkelcentrum van Jumbo zal er anders uitzien dan dat van Shoeby, dat in september ook een eigen winkelcentrum krijgt.
Bron: Twinkle

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners