Jumbo is de eerste werkgever die zijn personeel toegang biedt tot een online-winkelomgeving met korting op bekende merken. Op 1 juli heeft Jumbo deze webshop gelanceerd. Bij de salarisstrook voor deze maand vindt het personeel van de supermarkt een flyer waarop de besloten site wordt gecommuniceerd.
Het assortiment van de webshop, toegankelijk na het invoeren van het personeelnummer, bestaat onder meer uit fashion, elektronicaproducten, dvd’s en games, doe-het-zelfproducten, verzekeringen en dagjes en weekendjes weg. Tot de merken die in het online-winkelcentrum zijn vertegenwoordigd behoren Toshiba, Makita, Metabo en Activision Blizzard.
Binden en boeien
De webshop van Jumbo, voor de ruim dertigduizend werknemers, wordt gefaciliteerd door Dpsgroup, die meer van dit soort besloten webwinkelcentra wil openen. Voor die bedrijven werkt het eigen shopping platform voor personeel als een ‘secundaire arbeidsvoorwaarde’. Het wordt gezien als een extra manier om medewerkers aan je te binden.
Binnen de virtuele muren van het winkelcentrum liggen de prijzen gemiddeld 5 tot 20 procent lager dan elders. Dpsgroup zegt prijzen van andere kanalen in de gaten te houden om te zorgen dat het verschil blijft bestaan. De bezorging van alle producten is gratis. Hetr winkelcentrum wordt aangepast aan de werkgever. Het winkelcentrum van Jumbo zal er anders uitzien dan dat van Shoeby, dat in september ook een eigen winkelcentrum krijgt.
Bron: Twinkle