Met ruim 80.000 opens, is het vernieuwde Intermediair Weekblad het best gelezen digitale weekblad in Nederland. De eerste editie verscheen op 1 november en is te lezen op tablet, pc en smartphone.Uit de eerste statistieken blijkt dat 41 procent het weekblad leest via een telefoon of tablet, waarvan 79 procent via een Apple-apparaat.
Interactie
Door de interactiemogelijkheden die Intermediair Weekblad biedt, is het een van de eerste magazines met een hoge verschijningsfrequentie waar adverteerders op een geheel andere wijze met hun doelgroep kunnen communiceren. De branded content-oplossingen in een digitale omgeving zijn vele malen groter dan die op papier. De video in de eerste editie van het weekblad is een paar duizend keer bekeken. Het grote voordeel van het digitale magazine is dat er veel beter inzicht is in het lezersgedrag. In tegenstelling tot de printeditie is nu direct te achterhalen welke artikelen het beste worden gelezen en met welk apparaat het magazine wordt bekeken.
Facts & figures eerste editie Intermediair Weekblad
- 80.216 keer geopend
- Gemiddelde bezoekduur 6,36 minuut
- 41 procent bekijkt magazine op tablet of telefoon (mobile device), 59 op pc.
- Binnen deze mobile devices kijkt 79 procent het magazine op een Apple-product, 11 procent op een Samsung en 3 procent op een HTC.
- Bij de mobile devices kijkt 56 procent het magazine op een iPad en 21 procent op een iPhone.
- 55 procent van de mobile devices-weergaven is in landscape, 45 procent in portrait
- 3.000 keer is het magazine in het buitenland geopend.
Bronnen: Intermediair | Emerce